سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ


آمریکا هم «لاله» را تحریم کرد 

با توجه به مشارکت یک شرکت فیلم سازی آمریکایی در ساخت فیلم «لاله» با سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بطور حتم فیلم «لاله» نیز مشمول تحریم های جدید آمریکا خواهد بود.

به گزارش قسم به نقل از مشرق ؛ پنجشنبه (8 نوامبر/18 آبان) ایالات متحده آمریکا تحریم های تازه ای را علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر ارتباطات و فنآوری و برخی شرکت های کامپیوتری وابسته به این وزارتخانه مشمول تحریم های آمریکا شدند. آمریکا دلیل تحریم های تازه را ارسال پارازیت بر شبکه های تلویزیونی از سوی ایران دانست.




آمریکا می گوید تحریم های تازه به دلیل ایجاد اختلال از سوی جمهوری اسلامی در پخش برنامه های تلویزیونی و ارسال پارازیت و مسدود کردن دسترسی شهروندان ایران به بسیاری سایت های اینترنتی تصویب شد. در راس فهرست تازه تحریم های ایالات متحده آمریکا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکر شده است.

با توجه به مشارکت یک شرکت فیلم سازی آمریکایی در ساخت فیلم «لاله» با سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بطور حتم فیلم «لاله» نیز مشمول تحریم های جدید آمریکا خواهد بود.

هنوز سازمان سینمایی در این خصوص ابراز موضع نکرده است اما با توجه به این تحریم اخیر و وجود منافع شرکت فیلم ساز آمریکایی، سازمان سینمایی که تاکنون با تحریم اسکار قدم محکمی در استکبار ستیزی برداشته است می بایست از این پروژه منصرف شده و تحریم متقابلی را درباره شرکت فیلم ساز آمریکایی اعمال نماید.

بهتر است بودجه پروژه «لاله» نیز صرف تهیه آثاری از در حوزه الگوسازی زنان مسلمان و شخصیت حضرت زهرا(س)- که موارد مغفول مانده در حوزه سینما می باشد – صرف شود.

لازم به ذکر است که چندی پیش در برنامه هفت محسن علی اکبری اظهار داشته بود که کمپانی فیلم سازی برادران وارنر( کمپانی صهیونیستی که بیشترین آثار را در حوزه اسلام ستیزی و ایران هراسی در کارنامه خود داشته و ید طولانی در عناد و دشمنی با اسلام و ایران دارد) قرار بوده است که فیلم «لاله» را بسازد.

تنها سئوالی که باقی می ماند آنست که آیا آمریکا اسی نیک نژاد  را که به همکاری با سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول است را نیز مشمول تحریم می نماید یا خیر؟
اسی نیک نژاد با تابعیت دوگانه و عضو انجمن کارگردانان هالیوود است که پس از سالها در پروژه لاله با سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری دارد.