سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

ارائه کارت اعتباری با کیپد لمسی و نمایشگر

displaycard_touch-screen-new-news-and-pictures-by-www.repro.ir

این روزها کارت های اعتباری دیگر خیلی قدیمی شده‌اند و باید دستی به سر و روی شان کشیده شود. زمانی بود که تصور می‌شد با آمدن چیپ‌های RFID (تشخیص هویت از طریق فرکانس رادیویی) این کارت‌ها از رده خارج خواهند شد، ولی آن سیستم‌ ارزان نیست و انواع نگرانی‌های امنیتی پیرامونش وجود دارد؛ این را هکرها، محققین و گیک‌ها ثابت کرده‌اند!

حالا NFC (ارتباطات برد کوتاه) نظرها را به خود جلب کرده و اندروید و ویندوز فون هم پشت ماجرا هستند. همان طور که از اسمش پیدا است چیپ NFC باید نزدیک پایانه کاری باشد تا ارتباط برقرار شود و از آنجایی که چیپ از کل دستگاه موبایل جدا است حتی هکرها هم نخواهند توانست خللی در پرداخت ها ایجاد کنند.

با این همه رقیب، کارت های اعتباری بیچاره قرار است چه شوند؟ احتمالاً یک تغیر و تحول تکنولوژیک در آنها می‌تواند موثر بیفتد. چیزی شبیه DisplayCard که کمپانی MasterCard رو کرده. یک پیشرفت تکنولوژیک پیش بینی نشده در فرآیند پرداخت وجه. بانک استاندارد چارتر تعدادی مشتری را در اروپا و سنگاپور بر گزیده تا این کارت جدید را امتحان کنند؛ دکمه روشن/خاموش، نمایشگر LCD و کیپد لمسی در آن تعبیه شده‌اند.

DisplayCard دو تا یکی است یعنی در عین حال که یک کارت ATM است می‌تواند یک کارت اعتباری هم باشد. هر چند کارکرد کلی آن شبیه به کارت‌های اعتباری معمولی است ولی امکانات اضافه آن به کاربران امکان می‌دهد تا به عنوان مثال، رمزهای یک بار مصرف را با خود کارت ایجاد کنند و احتمالاً با آن موجودی حساب، امتیازهای کسب شده به واسطه خریدها و حتی مبادلات مالی اخیر را مشاهده کنند. چند روز پیش هم خبر از آمدن کارت اعتباری گوگل والت دادیم. گویا کارت‌های بانکی هم هر چند آرام، دارند تغییراتی را به خود می‌بینند.