سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

HP Spectre 1:یکall-In-Oneبا صفحه لمسی و ویندوز

xlarge-hp-company-new-computers-news-and-pictures-by-www.repro.ir1

هنگامی که اج پی در سال 2008 اولین کامپیوتر آل این وان (همه در یکجا) TouchSmart خود را عرضه کرد، پتانسیل چنین ماشینی به خوبی واضح و مشخص بود. هرچند که ایده به صورت کامل اجرایی نشده بود. اکنون دستگاه 23.6 اینچی HP Spectre One وارد می شود. محصولی با تکنولوژی لمسی IR که در ابزارهای قبلی این شرکت هم به کار رفته است: یک پنل چند لمسی خازنی.

و مهم تر اینکه در محصول جدید دیگر نیاز نیست از سیستم عاملی استفاده کنید که برای ابزارهای لمسی طراحی نشده است (ویندوز 7). اکنون این کامپیوتر «همه چیز در یکجا»ی شرکت اچ پی از ویندوز 8 استفاده می کند که به شکل چشم گیری برای استفاده از ابزارهای لمسی ویندوز بهبود یافته است.

پردازنده اصلی این محصول ایوی بریج اینتل است و از گرافیک NVIDIA بهره می برد. رم آن 8 گیگابایت بوده و از امکان ارتباطی USB 3.0 و HDMI استفاده می کند. فضای ذخیره سازی آن هم به صورت انتخابی، می تواند SSD یا HDD باشد. و همچنین برای ارتقاء سخت افزاری، بخش پشتی آن به راحتی باز شده و می توانید قطعات را تعویض نمایید. برای انجام سریع برخی کارهای خاص در این کامپیوتر، اچ پی آن را به NFC مجهز نموده و چندین تگ ان اف سی قابل برنامه ریزی را همراه آن عرضه می نماید. مثلا برای اتصال سریع موبایل مجهز به یک تگ ان اف سی یا اینکه انتقال عکس ها از ابزار مجهز به این تگ به کامپیوتر.

اچ پی علاوه بر این تصمیم دارد اپلیکیشن های ویژه استفاده بهینه از قابلیت های لمسی ویندوز 8 را در فروشگاه اپلیکیشن های مایکروسافت قرار دهد. البته این کامپیوتر تنها محصول ویندوز 8 اچ پی نیست و در کنار آن، این شرکت مدل های Envy 20 و 23 تاچ اسمارت را هم با ویندوز 8 رونمایی کرده است. این دستگاه ها هم به پردازنده ایوی بریج و صفحه نمایش 20 و 23 اینچی مجهز بوده و هم NFC دارند.

HP Spectre One از ماه نوامبر با حداقل قیمت 1300 دلار به بازار عرضه می شود. در حالی که مدل های 20 و 23 اینچی Envy از اکتبر با قیمت های 800 و 1000 دلار قابل خریداری هستند.