سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

نظر



کارگردان jOBS «جاشوا مایکل استرن» است و فیلم که هنوز تاریخ اکران عمومی آن مشخص نشده، به وقایع زندگی جابز در فاصله سالهای 1971 تا 2000 می پردازد؛ یعنی تأسیس اپل، اخراج جابز از آن، مدیریت نکست و پیکسار و سپس بازگشت او به اپل وقتی که نکست توسط این کمپانی خریداری شد. اما این تنها پروژه سینمایی نیست.

steve-jobs-aaron-sorkin.jpg

فیلم دوم، سناریو نویس برجسته ای به نام «آئرون سورکین» و کمپانی فیلمسازی «سونی پیکچرز» را به عنوان دو تکیه گاه اصلی پشت سر خود دارد و البته هنوز زمان شروع فیلمبرداری و گروه سازنده آن مشخص نیست، اما آقای سورکین چشم انداز هیجان انگیزی از فیلمنامه آن ترسیم کرده. 

سورکین که فیلمنامه نویس اثار تحسین شده ای مانند «بال غربی» و «شبکه اجتماعی» است به شوخی می گوید: «امیدوارم استودیو [سونی پیکچرز] به خاطر لو دادن اطلاعات زیاد ترورم نکند» و می افزاید: «ولی قرار است کل فیلم سه صحنه باشد، فقط سه صحنه که تمام شان در زمان واقعی رخ می دهند.» زمان واقعی به این معنی که: «نیم ساعت وقت برای شمای بیننده با نیم ساعت زمان داخل فیلم که برای شخصیت های می گذرد، یک اندازه است. هیچ برش زمانی وجود نخواهد داشت و هر کدام از این صحنه ها درست قبل از یک مراسم معرفی محصول خاص خواهند بود، یعنی پشت صحنه ای که قبل از شروع مراسم اتفاق می افتد. اولی معرفی نخستین مک، دومی معرفی کامپیوتر نکست، و سومی معرفی اولین آیپاد.» 

یعنی سه نیم ساعت از زندگی واقعی استیو جابز، در سال های 1984، سپس 1988 و در آخر 2001. این قرار است کل فیلمی باشد که سونی بر اساس فیلمنامه آئرون سورکین می سازد. آقای سورکین مشغول نوشتن نسخه اولیه فیلمنامه است که امید دارد به این جمله بندی خاتمه یابد: «Here"s to the crazy ones» که اشاره به شعار تبلیغاتی استیو جابز برای مطرح کردن محصولات و برند اپل پس از بازگشتش به کمپانی دارد. 

قرار است فیلمنامه آقای سورکین بر اساس زندگینامه رسمی استیو جابز به قلم والتر آیزاکسن نوشته شود که حتماً نسخه فارسی آن را از نارنجی دانلود کرده اید. به نظر می رسد هر یک از دو فیلم مربوط به زندگی پر ماجرای استیو جابز، حال و هوای مخصوص به خود و متفاوت از یکدیگر را داشته باشند.