سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

مؤید حسینی در گفت‌وگو با «تابناک»
درباره انتصابات نیز استعلام‌ها کاملا مشخص است. اگر استعلام فردی منفی باشد، اعلام کرده و بنا بر قانون برخورد کنند، وگرنه دلیلی برای حاشیه‌سازی نیست. دیوان محاسبات و قوه قضائیه باید در این باره نظر دهند و از فردی که صلاحیت پست و مقامی را ندارد، بازخواست کنند.
نماینده خوی درباره انتصابات اخیر دولت گفت: بنده در این باره اظهارنظر نمی‌کنم، چرا که رئیس‌جمهور بر پایه قانون در مورد دفتر ریاست جمهوری و رئیس دفتر و پست‌های دولتی صاحب اختیار است. رسم بر این است؛ از فردی که می‌خواهند پستی را در اختیارش گذارند، استعلام می‌شود و پس از گزینش و تأیید صلاحیت به وی پست می‌دهند. اگر روال قانونی گذرانده شود، مشکلی پیش نخواهد آمد.

به گزارش «تابناک»، دکتر مؤید حسینی‌صدر، نماینده مردم خوی با بیان مطلب بالا گفت: در کشور ما، هم‌اکنون مشکلات بسیاری هست؛ از گرانی و تورم گرفته تا بیکاری و پروژه‌های نیمه کاره. صنعت و کشاورزی و دیگر حوزه‌های اقتصادی کشور نیز درگیر مشکلات فراوانی بوده و مردم در سختی هستند. بنده بیشتر به دنبال رفع این گونه مشکلات هستم و علاقه‌ای به شناخت افردای که ارتباطی با حوزه مسئولیت بنده ندارند، ندارم. این که آقای موسوی و یا مشایی کیست و چه پست‌هایی دارد، از اولویت‌های کاری من نیست. اینکه فلانی پست گرفته، چه ارتباطی به ما دارد؛ اولویت نخست ما این نیست. 

وی گفت: در مورد انتصابات نیز استعلام‌ها کاملا مشخص است. اگر استعلام فردی منفی باشد، باید اعلام کرده و بر پایه قانون برخورد کنند، وگرنه دلیلی برای حاشیه سازی نیست. دیوان محاسبات و قوه قضائیه باید در این باره نظر دهند و از فردی که صلاحیت پست و مقامی را ندارد، بازخواست کنند. 

بنا بر این گزارش، حسینی صدر با اشاره به واکنش مجلس نسبت به انتصاب ملک‌زاده به عنوان معاون وزیر خارجه ـ که تا سؤال از وزیر نیز پیش رفت ـ در پاسخ به این پرسش که آیا اتهامات مطرح درباره وی رفع شده که اکنون پست دیگری در دولت گرفته است، گفت: باید رفتار قانونی داشت. در آن زمان مجلس می‌توانست راه یابد و وزیر را بازخواست کند. بحث بر سر این است که اگر آقایان صلاحیت دارند که سخنان گفته شده بی‌مورد است و اگر تأیید نشده‌اند و مشکل دارند، رویه‌ای غیرقانونی انجام شده و باید گزینش‌ها را تعطیل کنند و با این روش به هر فردی می‌توان پست داد. 

وی در پاسخ به این که آیا این کار دولت واکنشی به درخواست مجلس برای سؤال از رئیس جمهور نبوده است، گفت: چرا باید هزینه دعواهای سیاسی را ما بپردازیم؟ مگر قانون نگفته که همه در برابر قانون برابرند و کسی مصونیت ندارد. پس جای پرسش است که چرا به افرادی که صلاحیتشان تأیید نشده، پست داده می‌شود و برخوردی نمی‌شود؟! چرا کسی که باید حکم صادر کند، حرفی نمی‌‌زند و مجلس باید در همه زمینه‌ها راه یابد؟ اگر این افراد مشکلی دارند، چرا قوه قضائیه حکم نمی‌دهد؟