سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

نظر

بر اساس تئوری‌های آخرالزمانی، سیاره افسانه‌ای "نیبیرو" در حال حرکت به سوی کره زمین است. برخی پیش‌تر پیش‌بینی کرده بودند که آخرالزمان در ماه می سال 2003 اتفاق می‌افتد اما پس از آنکه در این تاریخ اتفاق نیفتاد تاریخ آن را تا دسامبر 2012 به تعویق انداختند! جماعت هیجان‌زده اروپایی و آمریکایی از حالا چمدان بسته‌اند تا به روستای "بوگاراش" فرانسه پناه ببرند و خود را از قیامت عظیمی که در راه می‌دانند، نجات دهند!
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ آنچه از تمدن مایا به جا مانده نشانگر دانش پیشرفته این قوم در نجوم، ریاضی و تعیین چرخه‌های زمانیست. آنها سال خورشیدی 365 روزه را شناسایی کرده بودند و در یکی از معدود کتاب‌هایی که از آنها به جا مانده است، جدولی از خورشید گرفتگی‌هایی وجود دارد که از عصر آنها تا زمان معاصر رخ داده‌اند. 
طولانی‌ترین تقویم مایاها در سال 3 هزار و 114 قبل از میلاد مسیح آغاز شده و در دوره‌هایی 394 ساله، تحت عنوان بکتون، ادامه دارد. 

سیزدهمین بکتون مایاها 21 دسامبر امسال و در روزی به پایان می‌رسد که در نجوم با عنوان انقلاب زمستانی شناخته می‌شود. 

انقلاب زمستانی موعدی در سال است که با توجه به زاویه زمین نسبت به خورشید، ساکنان نیمکره شمالی کوتاه‌ترین روز و ساکنان نیمکره جنوبی طولانی‌ترین روز را در طول سال تجربه می‌کنند. 

انقلاب زمستانی تقریبا با طولانی‌ترین شب سال که در فرهنگ باستانی ایرانی با عنوان شب یلدا شناخته می‌شود، نیز همزمان است. 
با در نظر داشتن آنچه پژوهشگران و باستان‌شناسان از تمدن مترقی مایا توصیف می‌کنند، برخی باور دارند که پایان یافتن تقویم مایاها در این روز به معنای پایان دنیا و فرا رسیدن موعدی است که در مذاهب مختلف با عنوان آخرالزمان شناخته می‌شود. 
آنها این ایده را مطرح می‌کنند که تقویم مایاها به پایان می‌رسد زیرا از نظر آنها این روز (21 دسامبر 2012 میلادی) آخرین روز دنیاست و لزومی ندارد چرخه زمانی پس از این تاریخ را تعریف و پیش‌بینی کنند. 

هزاران سایت اینترنتی که با چنین ایده‌ای شکل گرفته و فعالیت می‌کنند، برای اثبات این نظر، به نوشته‌هایی اشاره می‌کنند که نزدیک به یک هزار و 300 سال پیش، روی یک سنگ کنده‌کاری شده‌اند و به پایان دنیا اشاره دارند.
ابتکار یک کشاورز چینی  

یک کشاورز چینی معتقد است برای هر خطر احتمالی از جمله سیل، زلزله، سونامی و حتی روز قیامت آماده است. 
دیلی میل نوشت لئو کی‌یوان این جسم کروی شکل را با استفاده از لایه‌های فایبر گلاس ساخته است که مردم با الهام از فیلم هالیوودی آخرالزمان به آن لقب کشتی نوح داده‌اند. 

این کشاورز اهل روستای کیانتون از استان هبی در جنوب پکن است. او می‌گوید این وسیله می‌تواند روی آب شناور بماند و هیچ روزنه‌ای به بیرون ندارد و برای تامین اکسیژن از کپسول‌های هوا استفاده کرده است. 

او 7 عدد از این کره‌ها ساخته که ظرفیت آنها 14 نفر است و امیدوار است سازمان‌ها و ادارات دولتی طرح خلاقانه او را تایید و از آن حمایت کنند.

در حالی که در ادامه می‌خوانید با توجه به نظر ناسا و دانشمندان درباره پایان دنیا چنین اقدامی کاملا دور از عقل بشر به نظر رسیده و این کشاورز با ساخت این وسیله خود را مورد مضحکه قرار داده است.

نظر ناسا و دانشمندان درباره پایان زمان 

دانشمندان سازمان ملی هوا و فضای آمریکا، ناسا، اعلام کردند که برخلاف پیش‌بینی‌ برخی کتاب‌ها، فیلم‌ها، گروه‌های فرقه‌ای و سایت‌های اینترنتی، هیچ گونه شواهد مستدلی مبنی بر اینکه جهان در سال 2012 به پایان می‌رسد، وجود ندارد. 
 
به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز، نظریه‌های مربوط به آخرالزمان در سال 2012 براساس ادعاهایی بود که با استناد به تقویم قوم مایا گفته بودند سیاره‌ای به نام "نیبیرو” در حال نزدیک شدن به کره زمین است. 

مدتی است که شایعات درباره اینکه جهان در تاریخ 21 دسامبر 2012 به پایان خود می‌رسد، بر سرزبان‌ها افتاده است. 

اما اکنون دانشمندان این شایعات را پس از تحلیل همه سناریوهای ممکن برای به پایان رسیدن جهان، بی‌اساس دانسته‌اند و هرکس برای مقابله با چنین خرافاتی خود را به زحمت اندازد مشخص می‌شود از عقل ناقصی بهره می‌برد.

همچنین سازمان ناسا نیز اعلام کرده در سال 2012 هیچ اتفاقی برای کره زمین نخواهد افتاد. دانشمندان معتبر سراسر جهان در رابطه با سال 2012 هیچ گونه تهدیدی را علیه زمین تشخیص نداده‌اند. 
براساس تئوری‌های آخرالزمان در سال 2012، سیاره نیبیرو که یک سیاره افسانه‌ای است و توسط سومری‌ها کشف شده، در حال حرکت به سوی کره زمین است. برخی پیش‌تر پیش‌بینی کرده بودند که آخرالزمان در ماه می سال 2003 اتفاق می‌افتد اما پس از آنکه در این تاریخ اتفاق نیفتاد تاریخ آن را تا دسامبر 2012 به تعویق انداختند! 

حال نیز مشخص نیست پس از دسامبر 2012 آخرالزمان را بار دیگر به کدام تاریخ موکول کرده و با چنین خرافاتی اسباب ترس و وحشت ساکنان کره زمین را فراهم کنند.
تعیین این تاریخ مرتبط با پایان یکی از چرخه‌های تقویم باستانی قوم مایا در انقلاب تابستانی و زمستانی در سال 2012 است اما دانشمندان اظهار می‌دارند که تقویم مایاها در این تاریخ به پایان نمی‌رسد و تنها یک چرخه جدید آغاز خواهد شد که مشابه با تقویمی است که امروز ما از آن تبعیت می‌کنیم. 21 دسامبر 2012 تنها پایان یکی از دوره‌های بلند مدت تقویم مایا است که بعد از آن می‌بایست یک دوره دیگر آغاز شود. 

به گفته ناسا، داستان‌هایی که درباره سیاره نیبیرو و آستروییدها و شهاب سنگ‌های پراکنده‌ای که قرار است به زمین برخورد کنند، مطرح شده، یک حقه اینترنتی است که فقط و فقط در راستای سودجویی‌های مطرح‌کنندگان استفاده می‌شود.

ناسا در ادامه بیانیه خود اعلام کرده اگر سیاره نیبیرو و یا به اصلاح "سیاره ایکس” واقعیت داشت و به قصد برخورد به سوی زمین در سال 2012 در حال حرکت بود، ستاره‌شناسان دست کم از یک دهه قبل می‌بایست آن را دیده و در تعقیب تحرکات آن بوده باشند و می‌بایست در حال حاضر با چشم غیر مسلح در آسمان دیده شود.

فرار به یک روستا  

به گزارش دیلی‌میل، پژوهشگران تاریخی می گویند از میان 15هزار نوشته‌ای که از پیشگویان مایا باقی مانده فقط 2 مورد به آخرالزمان در سال 2012 اشاره دارد، با این حال، جماعت هیجان‌زده اروپایی و آمریکایی از حالا چمدان بسته‌اند تا به روستای "بوگاراش" فرانسه پناه ببرند و خود را از قیامت عظیمی که در راه می‌دانند، نجات دهند. 

 
طبق یکی از عقاید قدیمی، بوگاراش محل سکونت موجودات فرازمینی است که نابودی زمین را انتظار می‌کشند بنابراین در لحظه نبرد خیر و شر و نابودی زمین، چه جایی امن‌تر از سرزمین فضایی‌ها؟ روستای بوگاراش 176 نفر جمعیت دارد اما از همین حالا هزاران نفر مسافر به این روستا رفت و آمد می‌کنند و بلیط‌های هواپیما از آمریکا به مقصد فرانسه از ماه‌ها قبل برای آخرین روزهای دسامبر رزرو شده‌اند. 
 
روستای کوهستانی بوگاراش این روزها آنقدر رونق گرفته که خیلی از مسافران حاضرند تا 1600 دلار برای یک شب اقامت در این روستا بپردازند. اما دولت فرانسه نگران ازدحام جمعیت و ناتوانی در کنترل عواقب آن است به همین دلیل عبور و مرور در روز 21 دسامبر را در این روستا ممنوع کرده و بازدید گردشگران از روستای بوگراش و طبیعت کوهستانی آن در این روز امکان‌پذیر نیست.
به جنگ زامبی ها بروید! 

در روسیه قفسه‌های بیشتر فروشگاه‌های مواد غذایی خالی شده است. روس‌ها با وجودی که مرتب از سوی مقامات دولتی به آرامش و اعتماد نکردن به خرافه‌ها دعوت می‌شوند، این روزها به خرید کنسروهای خوراکی، کیسه‌های خواب، شمع و مواد گرمایشی روی آورده‌اند و شکل و شمایل بحران زده‌ای به شهر داده‌اند. 
 
یکی دو هفته قبل، مدودف نخست‌وزیری روسیه رسما اعلام کرد که نه فقط خودش پیشگویی مایاها را قبول ندارد، بلکه از کیهان‌شناسان روسی هم می‌خواهد با دلایل منطقی و علمی شایعه بودن این اتفاق را برای مردم توضیح دهند. 
 
وزیر حوادث و بحران روسیه هم از ابتدای امسال بارها اعلام کرده بود که دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و نظارت مستمر بر روی تغییرات جوی و کیهانی نشان می‌دهد که همه چیز آرام است و موردی برای نگرانی وجود ندارد. با این حال هنوز خیلی از روس‌ها به دنبال خرید اینترنتی بسته‌های مخصوصی هستند که در آمریکا تولید شده و تحت عنوان «کیت آخرالزمان» به فروش می‌رسند. 
این بسته‌های نجات که قیمتشان از 350 دلار تا 24 هزار دلار متفاوت است، شامل تجهیزات کمک‌های اولیه، لوازم دفاع شخصی و ابزارهای امداد و نجات و خوراکی‌های کنسروی ماندگار است که در آمریکا و مکزیک بازار فروش خوبی پیدا کرده‌اند. 
 
در تبلیغات این کیت‌ها حتی به بازگشت زامبی‌ها هم اشاره شده و آمده است: «اگر اتفاق بیفتد چطور؟ اگر واقعا کابوس‌های ما محقق شوند؟ اگر مردگان راه بیفتند و ادامه حیات بشری را تهدید کنند و شما مجبور به یک مبارزه هر روزه باشید، چیزی برای دفاع کردن از خود دارید؟» 
 
کیت‌های آخرالزمان اگرچه در مکزیک بازار خوبی پیدا کرده‌اند اما بومیان این کشور، به روش‌های دیگری برای پشت سر گذاشتن جنگ آخرالزمان روی آورده‌اند. آنها بر اساس آیین‌های مایایی، مراسم شمع و آتش را برگزار می‌کنند و با خواندن دعاهایی که در کتاب‌های قدیمی آمده، سعی در دور کردن بلا دارند؛ مردم در انگلیس به جمع‌آوری غذا و تجهیزات روی آورده اند و در خانه های به جمع آوری سلاح پرداخته‌اند. 
  
بلایی که به اعتقاد مایاها، وقتی نازل می‌شود که نیروهای خیر در روی زمین با نیروهای شر وارد یک جنگ تمام عیار می‌شوند و این جنگ که به نبرد آرماگدون معروف است، به نابودی دنیا می‌انجامد. 
 
اگرچه تاریخ پژوهان غربی معتقدند که آخرالزمان در پیشگویی مایاها به معنی پایان گرفتن حیات بشری نیست و صرفا یک مرحله از تاریخ به پایان می‌رسد و بعد از آن سبک دیگری از زندگی ادامه پیدا می‌کند، اما هنوز خیلی از مردم دنیا به فکر نجات پیدا کردن از ترکش‌های این جنگ جهانی هستند. جنگی که بنا به پیشگویی مایاها، تا در گرفتن آن تنها 6 روز باقی مانده است. 

هشدار ناسا مبنی بر افزایش خودکشی‌ها و تهدید نوجوانان 

به گزارش دیلی‌میل، در حالی که بسیاری از افراد مهمانی‌هایی مبنی بر شمارش معکوس پایان زمین برگزار می‌کنند، ناسا هشدار داده است که این شایعات باعث ترس کودکان و ایجاد افسردگی در میان نوجوانان خواهد شد. دیوید ماریسون، کارمند ارشد پژوهشگاه ناسا اعلام کرد که ایمیل‌های زیادی از افراد سراسر جهان دریافت کرده است که نشان از ترس بالای ‌‌آنها نسبت به شایعات است. به گفته او برخی از مردم این روزها غذا نمی‌خورند و می‌ترسند که بخوابند دیگر بیدار نشوند. حتی برخی افکاری نظیر خودکشی را در سر می‌پرورانند.  
 انتهای پیام/