سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

نظر

کیوسک بین‌المللی «تابناک»
مخالفت ایران با استقرار موشک‌های ناتو در ترکیه و احتمال استقرار آن‌ها بیش از زمان از پیش اعلام شده، اظهارات دو سناتور آمریکایی علیه ایران و تقاضا از دولت آمریکا برای افزایش فشار‌ها بر کشور و ادعاهای مفتی اعظم سعودی علیه ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: 287244
تاریخ انتشار: 06 آذر 1391 - 09:00
مخالفت ایران با استقرار موشک های ناتو در ترکیه و احتمال استقرار آن ها بیش از زمان از پیش اعلام شده، اظهارات دو سناتور آمریکایی علیه ایران و تقاضا از دولت آمریکا برای افزایش فشارها بر کشور و ادعاهای مفتی اعظم سعودی علیه ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخش مهمی از اخبار مربوط به ایران در میان مطبوعات جهان، به مخالفت ایران با استقرار موشک‌های ناتو در مرز ترکیه با سوریه اختصاص دارد. 

در این باره، خبرگزاری «رویترز» در مطلبی با اشاره به درخواست ترکیه برای استقرار موشک‌های «پاتریوت» در خاک خود، نوشته به اعتقاد ایران، مستقر شدن این موشک‌ها به مسائل و مشکلات منطقه خواهد افزود. 

این خبرگزاری به سخنان علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران پس از بازگشتش از سفر منطقه‌ای خود اشاره کرده که گفته بود: «استقرار این سامانه در منطقه، اثرات منفی دارد و مسائل منطقه را تشدید خواهد کرد». 

در همین راستا، اظهارات رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز مورد توجه رویترز قرار گرفته که گفته بود، استقرار این موشک‌ها تنها اوضاع را در منطقه دشوار‌تر و پیچیده‌تر خواهد کرد. این خبرگزاری همچنین به سخنان مقام‌های ترکیه اشاره کرده که این موشک‌ها را صرفاً دارای کاربرد دفاعی دانسته‌اند.
با این حال، روزنامه «حریت» ترکیه که مصاحبه‌ای در همین زمینه با یک استاد دانشگاه انجام داده، می‌نویسد: شاید موشک‌های ناتو، مدت زمانی بیش از آنچه پیشتر اعلام شده، در ترکیه بمانند. 
ادامه مطلب...
نظر

در حالی که با اعلام انتخابات پارلمانی زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی، رقابت‌های انتخاباتی میان سیاستمداران اسرائیلی تشدید شده، ایهود باراک، وزیر جنگ این رژیم اعلام کرده برای همیشه از سیاست کناره‌گیری خواهد کرد؛ تصمیمی که البته با بحث‌های فراوانی در این رژیم همراه شد.
کد خبر: 287388
تاریخ انتشار: 06 آذر 1391 - 13:37
در حالی که با اعلام انتخابات پارلمانی زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی، رقابت‌های انتخاباتی میان سیاستمداران اسرائیلی تشدید شده، ایهود باراک، وزیر جنگ این رژیم اعلام کرده برای همیشه از سیاست کناره‌گیری خواهد کرد؛ تصمیمی که البته با بحث‌های فراوانی در این رژیم همراه شد.

به گزارش «تابناک»، ایهود باراک، وزیر جنگ تندروی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که پس از انتخابات آتی پارلمانی، از سیاست کناره‌گیری خواهد کرد؛ این تصمیم پس از آن گرفته می‌شود که آخرین نظرسنجی‌های انجام شده، از شکست حزب وی در انتخابات آتی خبر دادند. 

بنا بر این گزارش، ایهود باراک ـ که پیشتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده ـ پس از بیرون آمدن از حزب کارگر در سال 2011، حزب «استقلال» را بنیان گذارد. نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حزب وی در انتخابات آتی، بیش از سه کرسی به دست نخواهد آورد. هم‌اکنون این حزب پنج کرسی دارد. 

بر این اساس، باراک امروز در یک کنفرانس رسانه‌ای اعلام کرد که در انتخابات ماه ژانویه آینده شرکت نخواهد کرد. 

این گزارش یادآور می‌شود، باراک پیش از ورود رسمی به سیاست در سال 1995، 35 سال در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت کرده و با رسیدن به بالا‌ترین درجه، سمت رئیس ستاد کل ارتش این رژیم را به دست آورده بود. 

باراک همچنین در سال 1999 به نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی برگزیده شد و تا سال 2001 این سمت را بر عهده داشت. در این سال، حزب لیکود به رهبری «آریل شارون»، توانست وی را شکست دهد که در پی این واقعه، باراک از رهبری حزب کارگر استعفا داد. 
ادامه مطلب...
نظر

کیوسک بین‌المللی «تابناک»
مهمترین خبر امروز مطبوعات جهان که در میان بسیاری از روزنامه‌ها و سایت‌ها بازتاب پیدا کرده، ادعای جدید و عجیبی است که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است. ادعای یک خبرگزاری دیگر درباره میزان ذخایر هسته‌ای ایران، هک شدن سایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تشکر از ایران به واسطه حمایت‌هایش از مردم غزه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: 287791
تاریخ انتشار: 08 آذر 1391 - 09:00

 

مهمترین خبر امروز مطبوعات جهان که در میان بسیاری از روزنامه‌ها و سایت‌ها بازتاب پیدا کرده، ادعای جدید و عجیبی است که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است. ادعای یک خبرگزاری دیگر درباره میزان ذخایر هسته‌ای ایران، هک شدن سایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تشکر از ایران به واسطه حمایت‌هایش از مردم غزه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مدعی است، نموداری به دست آورده که نشان می‌دهد ایران مشغول کار روی یک بمب هسته‌ای است که قدرت انفجار آن، بیش از سه برابر بیشتر از بمبی است که در پایان جنگ جهانی دوم در هیروشیما منفجر شد.

این خبرگزاری می‌نویسد، نمودار مذکور را مقامات کشوری در اختیارش گذاشته‌اند که منتقد برنامه هسته‌ای ایران بوده و بر این باورند، این برنامه باید پیش از ساخت سلاح توسط ایران متوقف شود. 
ادامه مطلب...
نظر

سفیر سابق کانادا در ایران؛
"جان ماندی"، سفیر سابق کانادا در ایران، در یادداشتی ضمن برشمردن تبعات حمله به ایران، نوشت؛ حمله به تاسیسات هسته ای ایران نه تنها مانع دستیابی ایران به اهداف هسته ای اش نخواهد شد؛ بلکه ایالات متحده و دوستانش را در "باتلاقی اخلاقی" غرق می کند.
به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "گلوب اند میل"؛ سفیر سابق کانادا در کشورمان، در یادداشتی که تحت عنوان "جنگ با ایران: واقعی، هزینه های وحشتناک، اما چه سودی؟" در روزنامه "گلوب اند میل" کانادا منتشر کرده است، به طور مختصر به مسئله حمله احتمالی آمریکا یا اسرائیل به ایران پرداخته و سعی کرده نتایج حاصل از جنگ مذکور را برای خوانندگان توضیح دهد.
وی معتقد است؛ این حمله بجز تلفات انسانی و هزینه های نظامی، سود دیگری نخواهد داشت و ایران را هرگز از فعالیت هسته ای خود باز نخواهد داشت.
آخرین سفیر کانادا در ایران، با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام شده و انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه جولای سال 2013 و انتخابات اسرائیل در ماه ژانویه برگزار خواهد شد، در هر سه کشور سران، دوران حکومت جدیدی را به زودی آغاز خواهند کرد. اگر آنها نتوانند در این مقطع روند کنونی را متوقف کنند، آن وقت این احتمال وجود دارد که سرخوردگی و خستگی از دیپلماسی، منجر به برنامه ریزی فعالانه برای رویارویی نظامی در نیمه دوم سال 2013 و یا اوایل سال 2014 بشود.
نظر

ارتش لبنان امروز در بیانیه ای اعلام کرد که موشکی را که از داخل خاک لبنان بسوی رژیم صهیونیستی پرتاب شده بود را در 5 کیلومتری مرز آن کشور با رژیم صهیونیستی منهدم کرده است.
به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از رویترز، مقامات ارتش لبنان اعلام کرده اند که دیروز نیز دو موشک 107 میلی متری نیز در 500 متری خاک لبنان ساقط کرده اند. 
هنوز آماری از خسارات احتمالی این موشک ها اعلام نشده است و گروهی نیز مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.  


نظر

ولایتی:
15:31
مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب با اشاره به اظهارات مقامات مقاومت مبنی بر اینکه تمام سلاح‌های موجود در غزه متعلق به ایران و سوریه است، گفت: این مطالب درست است.
 
علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اظهارات اخیر سید حسن نصرالله و زیاد نخاله معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین مبنی بر اینکه تمام سلاح‌های موجود در غزه متعلق به ایران و سوریه است، اظهار داشت: سرانجام سید حسن نصرالله و مسئول جنبش جهاد اسلامی فلسطین از جزئیات آنچه که در تاریخ مقاومت اسلامی در لبنان و مقاومت فلسطین وجود دارد، بیشتر آگاهند. 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به هر طریق ممکن به مجاهدین فلسطینی، لبنانی و مبارزان مسلمان در هر نقطه از دنیا کمک می‌کند. 

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: در گذشته، جمهوری اسلامی ایران در رابطه با حمایت از فلسطین، بوسنی، افغانستان و مردم مبارزه کننده با رژیم صدام خود را به اثبات رسانده است؛ بنابراین، مطالبی که مقامات مقاومت در خصوص حمایت جمهوری اسلامی ایران از غزه و فلسطین مطرح کرده‌اند، مطالب درستی است. 
ادامه مطلب...
نظر

کریس کفش طلایش را فروخت
کد خبر: 286874
تاریخ انتشار: 02 آذر 1391 - 16:04
ستاره پرتغالی رئال مادرید با فروش کفش طلایش به کودکان غزه کمک چندین میلیون دلاری کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از راشاتودی، کریستیانو رونالدو کفش طلای خود را که در سال 2011 کسب کرده بود به باشگاه رئال مادرید تحویل داد تا غول‌های اسپانیا مبلغ 1،5میلیون یورویی،پول حاصل از فروش آن را به مدارس غزه اهدا کنند. کریستیانو رونالدو یا باشگاه رئال مادرید هنوز در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.
بر اساس گزارش‌های مختلف، باشگاه رئال مادرید به ساخت 167 مدرسه در 66 کشور کمک کرده است.

 

"ابیگل جانسون" شگفت آورترین زن در دنیای تجارت +عکس

"ابیگل جانسون" شگفت آورترین زن در دنیای تجارت +عکس
"ابیگل جانسون" به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه گذاران شخصی در دنیای امروزی نامی شناخته شده است.

 ابیگل جانسون,میلیاردهای جهان,فهرست ثروتمندان دنیا

 "ابیگل" در حال حاضر چهل و هشتمین فرد ثروتمند دنیاست و در امریکا نفر بیست و دوم میلیاردهای این کشور است. بنابر گزارش مجله فوربس او ثروتی معادل 11.3 میلیارد دلار دارد. وی حتی توانسته است پدرش "ادوارد جانسون" را که در رده هشتاد و پنجم جدول ثروتمندان دنیاست پشت سر بگذارد.
وی متولد 19 دسامبر سال 1961 است و در مدارس عادی تحصیل کرده است. او فارغ التحصیل رشته هنر در سال 1984 است و زمانیکه دید علاقه زیادی به تجارت و اقتصاد دارد وارد دانشگاه هاروارد شد و در سال 1988 در رشته مدیریت بین الملل توانست فارغ التحصیل شود. به محض اتمام تحصیلاتش در کارخانه پدری مشغول به کار شد و 9 سال بعد با ارتقای درجه مدیر اجرای این کارخانه بزرگ بود. او در سال  2001 توانست با سرمایه گذاری شخصی یک کارخانه بزرگ صنعتی را افتتاح کند و سومین فرد قدرتمند امریکا در زمینه سرمایه گذاری شخصی معرفی شد و نامش در کنار نام پدر و رونالد رینالد قرار گرفت.

ادامه مطلب...

 

تصاویری از جشن‌های خیره‌کننده در کویت

تصاویر جشن‌های خیرکننده‌ای که کویت را وارد کتاب رکوردهای گینس کرد.

قانون- کویت با سازماندهی بزرگترین جشن آتش بازی در جهان که پانزده میلیون دلار هزینه در برداشت نام خودرا در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد.

به گزارش شفقنا، تعدادی از تصاویر این آتش بازی خیره کننده این چنین به تصویر در آمده است.

 

http://www.shafaqna.com/persian/media/k2/items/cache/18ab8f4200733a7e3427432dbfcf6eb1_XL.jpg

ادامه مطلب...

نظامیان ارتش رژیم اشغالگر هنگام شنیدن صدای موشک‌های مقاومت فلسطینی در سرویس‌های بهداشتی مخفی می‌شوند.
به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، خواهر یکی از سربازان رژیم اشغالگر در نامه‌ای خطاب به سران این رژیم گفته است: برادر من در چادری ناامن در یکی از پایگاه‌های نظامی جنوب خدمت می‌کند؛ فرماندهی این پایگاه نظامی برای مواقع خطر پناهگاهی برای آنان تدارک ندیده، و وقتی آژیر خطر به صدا در می‌آید به سربازان دستور می‌دهند که در سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های پایگاه نظامی، پناه بگیرند.