سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

نظر

بر اساس تئوری‌های آخرالزمانی، سیاره افسانه‌ای "نیبیرو" در حال حرکت به سوی کره زمین است. برخی پیش‌تر پیش‌بینی کرده بودند که آخرالزمان در ماه می سال 2003 اتفاق می‌افتد اما پس از آنکه در این تاریخ اتفاق نیفتاد تاریخ آن را تا دسامبر 2012 به تعویق انداختند! جماعت هیجان‌زده اروپایی و آمریکایی از حالا چمدان بسته‌اند تا به روستای "بوگاراش" فرانسه پناه ببرند و خود را از قیامت عظیمی که در راه می‌دانند، نجات دهند!
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ آنچه از تمدن مایا به جا مانده نشانگر دانش پیشرفته این قوم در نجوم، ریاضی و تعیین چرخه‌های زمانیست. آنها سال خورشیدی 365 روزه را شناسایی کرده بودند و در یکی از معدود کتاب‌هایی که از آنها به جا مانده است، جدولی از خورشید گرفتگی‌هایی وجود دارد که از عصر آنها تا زمان معاصر رخ داده‌اند. 
طولانی‌ترین تقویم مایاها در سال 3 هزار و 114 قبل از میلاد مسیح آغاز شده و در دوره‌هایی 394 ساله، تحت عنوان بکتون، ادامه دارد. 
ادامه مطلب...
نظر

دانشمندان ناسا پاسخ می‌دهند:‌
دانشمندان ناسا اعتقاد دارند که دنیا در سال 2012 پایان نخواهد یافت. بیش از 4 میلیارد سال است که سیاره زمین برقرار بوده و هیچ خطری دنیا را تهدید نخواهد کرد.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ برخلاف ادعاهایی که برخی از افراد مبنی بر قریب‌الوقوع بودن پایان دنیا کرده‌اند، دانشمندان ناسا نظر دیگری دارند که به طور علمی ثابت می‌کند دنیا در حال نابودی نبوده و همه چیز آرام است. 

ناسا برای روشن کردن موضوعات مطرح‌شده درباره نابودی زمین، به سوالات موجود با اسناد و مدارک علمی پاسخ داده است که نشان می‌دهد هیچ اتفاق خاصی در بیست و یک دسامبر رخ نخواهد داد.

موضوعات سوال‌ها از این قرار است:

*پایان دنیا 

*خاستگاه پیشگویی‌ها 

*تاریخ مایاها 

*تاریکی کامل 

*هم‌ترازی زمین با خورشید 

*سیاره نیبیرو/اریس/ایکس 

*تغییر قطبیت 

*حمله شهاب‌سنگ

*طوفان‌های خورشیدی

ادامه مطلب...

نظر

پایان دنیا در شب یلدا و حمله هارپ به ایران
 
پایان دنیا در شب یلدا به دلیل تحولات زمین و حمله هارپ به ایران در این روزهای سرد پائیزی بازار داغی را برای شایعات و شایعه پراکنان به وجود آورده است.
 مهر: پایان دنیا در شب یلدا به دلیل تحولات زمین و حمله هارپ به ایران در این روزهای سرد پائیزی بازار داغی را برای شایعات و شایعه پراکنان به وجود آورده است.

شایعات زیادی پیرامون به پایان رسیدن دنیا در شب یلدا مطرح شده است، مانور شبکه‎های تلویزیونی خارج از کشور بر پایان دنیا، سوء استفاده از فضای مجازی برای فریب اذهان عمومی و ارسال پیامک‎هایی مبتنی بر پایان دنیا در شب یلدا با استناد بر کتاب مایا و پیش گویی‎های نوستراداموس از جمله مباحثی است که پر بازدیدترین خبر خبرگزاری‎ها و روزنامه‎ها و داغ ترین مبحث محافل کاری، خانوادگی، دوستانه را به خود اختصاص داده است.

از جمله شایعات مطرح شده در این بازار گرمی شایعات، هم راستا دیده شدن مریخ و ماه در آسمان، آرم پپسی روی ماه، تاریکی 3روزه خورشید و سیارک ویرانگر از جمله محتوای بی پایه و اصول این پیغام‎ها است .

در میان این پیغام‎ها مشاهده شده است که عده‎ای پایان دنیا را به پروژه هارپ ارتباط می‎دهند و معتقدند اگر دنیا به واسطه عوامل طبیعی به پایان نرسد، بدون شک هارپ که یک پروژه تحقیقاتی در آمریکا است و عده‎ای از آن به عنوان سلاح جنگ ستارگان یاد کرده‎اند، اتفاقات بزرگی را رقم می‎زند.

در این بین آگاه کردن مردم از جمله وظایفی است که بر عهده رسانه‎ها و مراکز مرتبط با این مبحث، قرار می‎گیرد.
ادامه مطلب...
نظر

نظر شما چیست
به گفته طوطیان شکر شکن و داستان گویان شیرین سخن و البته پیش گویان این ور دنیا و آن ور دنیا جهان در 21 دسامبر یا همان 30 آذر خودمان به پایان می رسد اما دانشمندان ناسا و همچنین دانشمندان روس این فرضیه را رد کرده اند.
گروه مانیتورینگ ـ بسیاری از مردم تا به امروز از وقوع چنین حادثه ای در بیم و هراس می باشند و این بدان خاطر است که بسیاری از مطبوعات و رسانه های دنیا از چگونگی وقوع پایان دنیا می نویسند. این مطبوعات و رسانه ها با دادن نصیحت هایی به بحث در مورد چگونگی زنده ماندن و نحوه برخورد با وقایای احتمالی در روز 21 دسامبر 2012 میلادی می پردازند. با استناد بر مطبوعات، مردم بسیاری از کشور های دنیا در حال خرید بسته هایی با نام <بسته ای برای کمک به زنده ماندن در شرایط سخت آخرالزمان> به صورت عمده می باشند. در اینترنت نیز شاهد انتشار ویدئوهای مختلفی از چگونگی خاتمه حیات در کره زمین هستیم. ما به نوبه ی خود و با استناد بر گفته های دانشمندان، این جمله را برای شما عزیزان تکرار می کنیم که 21 دسامبر 2012 میلادی، پایان دنیا نبوده و تنها شاهد نمایش سیارات خواهیم بود.


به گزارش بولتن نیوز، 21 دسامبر 2012 روزی است که بخش عظیمی از مردم کره ی خاکی را با استفاده از محاسبات عددی، به ترس و هراس انداخته است. بسیاری از مردم بر این باوراند که دنیا در تاریخ 21 دسامبر به پایان خواهد رسید. مطبوعات زنده و غیر زنده و همچنین رسانه های بسیاری از کشورهای دنیا، از بندر ولادیوستوک گرفته تا سرزمین های آلاسکا نیز در صدر اخبار خود از آغاز آمادگی مردم در برابر وقوع پایان دنیا خبر می دهند. نکته ی قابل توجه این است که در میان پیروان این فرضیه مردم بسیاری از شهرهای توسعه یافته با سطح دانایی و آگاهی بالا دیده می شوند. بسیاری بر این عقیده اند که با وقوع پایان دنیا، کشورهای فرانسه، ایالات متحده و ژاپن به یکباره نابود خواهند شد. بر اساس اخبار حاکی، در روسیه نیز روزانه جمع کثیری از مردم با خرید انواع کنسرو و ساخت پناهگاه های زیر زمینی، به نحوی برای رو به رو شدن با پایان دنیا در تاریخ 21 دسامبر آماده می شوند. جالب است که دولت و مطبوعات دولتی در این مورد هیچ گونه واکنشی از خود بروز نداده و به جای آرام کردن این آشوب در میان مردم، تنها سکوت اختیار می کنند. این در صورتی است که آنها می توانند برای مثال هر هفته یک بار با دعوت از دانشمندان، مردم را از حقیقت واقعه ی 21 دسامبر آگاه ساخته و اعلام کنند که دنیا پس از 21 دسامبر به حیات خود ادامه خواهد داد. آما ترجیح می دهند سکوت کنند.

ادامه مطلب...

نظر

 

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان از اختلاس 650 میلیون تومانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان صومعه سرا خبر داد.
حسینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: این اختلاس در حدود 8 سال پیش اتفاق افتاده که دادگاه اکنون رأی آن را صادر کرده است.

وی با اشاره به اینکه اختلاس توسط مدیر آموزش و پرورش شهرستان صومعه سرا صورت گرفته است، بیان داشت: این اختلاس به مبلغ 6 میلیارد و 515 میلیون ریال بوده است.

گفتنی است، برخی از مسئولان این اداره با جعل اسناد و ارائه فاکتورهای صوری اقدام به این اختلاس کرده اند که منجر به تشکیل پرونده کیفری برای 5 نفر از متهمان شد که هم اکنون رأی دادگاه در این زمینه صادر شده است./ز


در گزارش باشگاه خبرنگاران بررسی شد
در پی انتصاب ژنرال آستین به سمت فرمانده سنت کام، باشگاه خبرنگاران به بررسی جزئیات مربوط به سنت کام به عنوان مقر فرماندهی نیروهای آمریکایی در 20 کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی پرداخته است.
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،‌ باراک اوباما روز 6 دسامبر 2012 ( 16 آذر 1391) ژنرال لوید آستین را به عنوان فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا منصوب کرد. به دنبال این انتصاب سعی داریم با تشریح سنت کام، اطاعات مورد نیاز مخاطبان را در این زمینه تا حد توان تکمیل کنیم. 


سنتکام CENTCOM؛ نام یکی از شش ستاد فرماندهی کل ارتش ایالات متحده آمریکا است.(United States Central Comma) این ستاد، فرماندهی نیروهای آمریکایی در بیش از 20 کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی را بر عهده دارد. 

تاریخچه تأسیس

این ستاد فرماندهی در اول ژانویه 1983 تأسیس شد و همانطور که از نام آن پیداست، منطقه مرکزی جهان را که بین فرماندهی اروپا و اقیانوس آرام واقع شده است را پوشش می‌دهد. با بارز شدن ضرورت تحکیم منافع امریکا در منطقه به هنگام بحران گروگان و هجوم شوروی به افغانستان، پرزیدنت جیمی کارتر نیروی عمل مشترک واکنش سریع(Rapid Deployment Joint Task Force) را در مارس1980 تأسیس کرد.
پرزیدنت رونالد ریگان به منظور رسیدن به یک راه حل پایدارتر در منطقه، گام‌هایی را به منظور تبدیل نیروی عمل مشترک واکنش سریع به یک فرماندهی واحد دائمی برداشت که اولین گام مستقل کردن RDJTF از فرماندهی آماده باش ایالات متحده و متعاقب آن فعالسازی فرماندهی مرکزی ایالات متحده در ژانویه 1983 بود.
ادامه مطلب...

مؤید حسینی در گفت‌وگو با «تابناک»
درباره انتصابات نیز استعلام‌ها کاملا مشخص است. اگر استعلام فردی منفی باشد، اعلام کرده و بنا بر قانون برخورد کنند، وگرنه دلیلی برای حاشیه‌سازی نیست. دیوان محاسبات و قوه قضائیه باید در این باره نظر دهند و از فردی که صلاحیت پست و مقامی را ندارد، بازخواست کنند.
نماینده خوی درباره انتصابات اخیر دولت گفت: بنده در این باره اظهارنظر نمی‌کنم، چرا که رئیس‌جمهور بر پایه قانون در مورد دفتر ریاست جمهوری و رئیس دفتر و پست‌های دولتی صاحب اختیار است. رسم بر این است؛ از فردی که می‌خواهند پستی را در اختیارش گذارند، استعلام می‌شود و پس از گزینش و تأیید صلاحیت به وی پست می‌دهند. اگر روال قانونی گذرانده شود، مشکلی پیش نخواهد آمد.

به گزارش «تابناک»، دکتر مؤید حسینی‌صدر، نماینده مردم خوی با بیان مطلب بالا گفت: در کشور ما، هم‌اکنون مشکلات بسیاری هست؛ از گرانی و تورم گرفته تا بیکاری و پروژه‌های نیمه کاره. صنعت و کشاورزی و دیگر حوزه‌های اقتصادی کشور نیز درگیر مشکلات فراوانی بوده و مردم در سختی هستند. بنده بیشتر به دنبال رفع این گونه مشکلات هستم و علاقه‌ای به شناخت افردای که ارتباطی با حوزه مسئولیت بنده ندارند، ندارم. این که آقای موسوی و یا مشایی کیست و چه پست‌هایی دارد، از اولویت‌های کاری من نیست. اینکه فلانی پست گرفته، چه ارتباطی به ما دارد؛ اولویت نخست ما این نیست. 

وی گفت: در مورد انتصابات نیز استعلام‌ها کاملا مشخص است. اگر استعلام فردی منفی باشد، باید اعلام کرده و بر پایه قانون برخورد کنند، وگرنه دلیلی برای حاشیه سازی نیست. دیوان محاسبات و قوه قضائیه باید در این باره نظر دهند و از فردی که صلاحیت پست و مقامی را ندارد، بازخواست کنند. 

بنا بر این گزارش، حسینی صدر با اشاره به واکنش مجلس نسبت به انتصاب ملک‌زاده به عنوان معاون وزیر خارجه ـ که تا سؤال از وزیر نیز پیش رفت ـ در پاسخ به این پرسش که آیا اتهامات مطرح درباره وی رفع شده که اکنون پست دیگری در دولت گرفته است، گفت: باید رفتار قانونی داشت. در آن زمان مجلس می‌توانست راه یابد و وزیر را بازخواست کند. بحث بر سر این است که اگر آقایان صلاحیت دارند که سخنان گفته شده بی‌مورد است و اگر تأیید نشده‌اند و مشکل دارند، رویه‌ای غیرقانونی انجام شده و باید گزینش‌ها را تعطیل کنند و با این روش به هر فردی می‌توان پست داد. 
ادامه مطلب...

دکتر علی مطهری در یادداشتی برای «تابناک» نوشت:
اشکال، درست در همین جاست که رئیس جمهور نمایندگی ملت را در اختیار دارد برای اجرای سیاستهای کلی نظام ومصوبات مجلس، نه اجرای نظریات و خواسته‌های خودش. همچنان که دیدیم که تصمیمات شخصی رئیس جمهور در مسائل ارزی کشور مشکلاتی ایجاد کرد و یا نوع بینش ایشان در امور فرهنگی مثل فیلم‌های سینمایی یا مسئله پوشش اسلامی مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده است.
سخنان آقای احمدی‌نژاد در همایش ملی جایگاه قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، نشان داد که مشکل اصلی ایشان و ریشه بسیاری از اختلافات میان قوای سه گانه، نوع برداشتی است که رئیس جمهور از برخی اصول قانون اساسی دارد. ایشان می‌گوید: «بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور تنها مقامی است که نماینده و نماد تحرک و شکل گیری اراده ملی است».

همچنین می‌گوید: «رئیس جمهور نمایندگی کل ملت را در اختیار دارد وبالا‌ترین سطح نمایندگی بر اساس قانون اساسی برعهده اوست.» از این جمله‌ها ایشان نتیجه می‌گیرد که باید منویات رئیس جمهور در حوزه‌ها ی اقتصاد، فرهنگ و سیاست خارجی و به طور کلی در همه امور کشور اجرا شود. 

اشکال، درست در همین جاست. اگر همه آن مقدمات را هم درست فرض کنیم، نتیجه این است که رئیس جمهور نمایندگی ملت را در اختیار دارد برای اجرای سیاستهای کلی نظام ومصوبات مجلس، نه اجرای نظریات و خواسته‌های خودش. همچنان که دیدیم که تصمیمات شخصی رئیس جمهور در مسائل ارزی کشور مشکلاتی ایجاد کرد و یا نوع بینش ایشان در امور فرهنگی مثل فیلم‌های سینمایی یا مسئله پوشش اسلامی مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده است. 

به بیان دیگر، ایشان تصور می‌کند که مردم به رئیس جمهور رأی می‌دهند که آنچه را که خودش صلاح می‌داند در عرصه اقتصاد، فرهنگ و سیاست خارجی عمل کند و هیچ ریل گذاری و چارچوبی برای اجرا و حرکت مجری وجود ندارد. در این صورت چه فرقی است میان چنین حکومتی وحکومت استبدادی؟ جایگاه مجلس در چنین حکومتی کجاست؟ 
ادامه مطلب...
نظر



کارگردان jOBS «جاشوا مایکل استرن» است و فیلم که هنوز تاریخ اکران عمومی آن مشخص نشده، به وقایع زندگی جابز در فاصله سالهای 1971 تا 2000 می پردازد؛ یعنی تأسیس اپل، اخراج جابز از آن، مدیریت نکست و پیکسار و سپس بازگشت او به اپل وقتی که نکست توسط این کمپانی خریداری شد. اما این تنها پروژه سینمایی نیست.

steve-jobs-aaron-sorkin.jpg

فیلم دوم، سناریو نویس برجسته ای به نام «آئرون سورکین» و کمپانی فیلمسازی «سونی پیکچرز» را به عنوان دو تکیه گاه اصلی پشت سر خود دارد و البته هنوز زمان شروع فیلمبرداری و گروه سازنده آن مشخص نیست، اما آقای سورکین چشم انداز هیجان انگیزی از فیلمنامه آن ترسیم کرده. 

سورکین که فیلمنامه نویس اثار تحسین شده ای مانند «بال غربی» و «شبکه اجتماعی» است به شوخی می گوید: «امیدوارم استودیو [سونی پیکچرز] به خاطر لو دادن اطلاعات زیاد ترورم نکند» و می افزاید: «ولی قرار است کل فیلم سه صحنه باشد، فقط سه صحنه که تمام شان در زمان واقعی رخ می دهند.» زمان واقعی به این معنی که: «نیم ساعت وقت برای شمای بیننده با نیم ساعت زمان داخل فیلم که برای شخصیت های می گذرد، یک اندازه است. هیچ برش زمانی وجود نخواهد داشت و هر کدام از این صحنه ها درست قبل از یک مراسم معرفی محصول خاص خواهند بود، یعنی پشت صحنه ای که قبل از شروع مراسم اتفاق می افتد. اولی معرفی نخستین مک، دومی معرفی کامپیوتر نکست، و سومی معرفی اولین آیپاد.» 
ادامه مطلب...
نظر

ناسا: دنیا اول دی ماه نابود نمی شود…

Hubble-Space-Telescope-news-and-pictures-by-www.repro.ir

قصه پایان دنیا در 21 دسامبر 2012 (اول دی ماه) طی یکی دو سال گذشته چنان قوت گرفته و دهان به دهان چرخیده که شاید تنها فرد بی خبر از آن، خواجه حافظ شیرازی باشد. افرادی که به تئوری «پیشگویی پایان دنیا توسط قوم مایا» معتقدند، می گویند که قرار است در 21 دسامبر (کمتر از سه هفته دیگر) طی اتفاقات عظیمی دنیا به پایان برسد. اما به نظر می رسد NASA مخالف این ایده است و آن را رسما هم اعلام کرده.

در حقیقت این سازمان چنان به نظریه خود مطمئن است که در سایتش بخشی با نام «آنسوی 2012: چرا دنیا به آخر نمی رسد»، راه اندازی کرده است. به گفته ناسا، این شایعه از آنجا آغاز شد که برخی می گفتند شاید سیاره ای دوردست به نام Nibiru راه خود را به سوی مروارید آبی ما کج کرده است. و ناگاه این فرضیه شکل گرفت که همترازی سیاره ما و Nibiru همزمان با پایان تقویم مایا و در نتیجه پایان دنیا در 21 دسامبر 2012 به وقوع خواهد پیوست. در حالی که حتی اگر سیارات همپوشانی هم داشته باشند، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

ادامه مطلب...