سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

نظر

وی با اشاره به اینکه موسوی را جزو سرمایه‌های نظام می‌دانستم، تصریح کرد: من در این زمان نامه‌های بسیاری برای هشدار به موسوی و کروبی نوشتم و به موسوی گفتم که رئیس‌جمهور بالقوه و بعدی ایران است اما وی با عملکرد خود این نعمت را از دست داد.
10:20
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ترکیب ناظران انتخابات به گونه‌ای است که امکان تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری وجود ندارد گرچه این امکان در انتخابات مجلس وجود دارد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان احمد توکلی شنبه‌شب در کرسی آزاداندیشی «انتخابات در جمهوری اسلامی ایران با نگاه ویژه به انتخابات 88» اظهار کرد: مطابق قانون اساسی ارکان حکومت بر رأی مردم استوار است به گونه‌ای که انتخاب رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر به کمک همه‌پرسی است و تعیین رهبر نیز بر عهده خبرگان منتخب مردم است.
وی با اشاره به اینکه مطابق اصل 56 قانون اساسی حق حاکمیت مردم بر سرنوشتشان منشأ الهی دارد، افزود: در عمل در سال 58 و به کمک انتخابات تمام ارکان قدرت در ایران مانند نوع حکومت جمهوری اسلامی، مجلس خبرگان، تصویب قانون اساسی، انتخاب رئیس‌جمهور و انتخابات مجلس شورای اسلامی به کمک همه‌پرسی انجام شد و یا شکل گرفت.
نماینده اصولگرای مجلس نهم با اشاره به نقش شورای نگهبان در انتخابات گفت: مطابق اصل 99 نظارت بر تمام موارد انتخاباتی بر عهده شورای نگهبان است و تنها در انتخابات شهر و روستا نظارت بر مجلس شورای اسلامی است.
وی ادامه داد: نوع این نظارت در قانون اساسی مشخص نشده است اما با توجه به اینکه تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است این شورا نوع نظارات را استصوابی دانسته است.
توکلی اضافه کرد: این موضوع از نظر منطقی نیز امری اصولی است چرا که برای سپردن مسئولیت به کسی نمی‌توان اصل را بر برائت گذاشت و اطمینان از احراز شرایط انتخاب شوندگان جز با وجود یک صافی قابل اعتماد ممکن نیست.
وی تاکید کرد: در پذیرش این موضوع اختلافی میان افراد مختلف وجود ندارد اما زمانی اتفاق تلخ رخ می‌دهد که نظارت استصوابی منجر به خطاهای فاحش و تضییع حق دیگران شود.
نظر

مرتضوی با بیان اینکه سوال ما از نمایندگان محترم این است که آیا مجلس در مقام بیان اصل 115 اساسی است یا در مقام مفسر آن، خاطرنشان کرد: قانون اساسی در اصل 57 و 60 تمام امورات کشور را به عهده قوه مجریه گذاشته است؛ جناب آقای لاریجانی در ابتدای مجلس درباره قانونگرایی و قانون‌مداری شهید مدرس گفتند حالا بحث ما این است که آیا مجلس می‌تواند قانون اساسی را اصلاح کند.
کد خبر: 288620
تاریخ انتشار: 12 آذر 1391 - 10:43
رئیس ستاد انتخابات کشور در مخالفت با طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: این طرح،‌طرح اصلاح قانون اساسی است نه طرح اصلاح قانون انتخابات.
 
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدصولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور که به عنوان نماینده دولت در مخالفت با طرح اصلاح قانون انتخابات در جلسه علنی امروز (یکشنبه) سخن می‌گفت با تشکر از طراحان،‌مخالفین و موافقین این طرح گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات با اصول متعدد قانون اساسی مغایرت دارد.
وی با بیان اینکه 4 انتخابات مجلس، شوراها، خبرگان و ریاست جمهوری در کشور برگزار می‌شود تاکید کرد: قانون اساسی در اصل 115 و 116 شرایط انتخابات را احصا کرده است و مجلس نمی‌تواند در آن دخالتی داشته باشد.
مرتضوی با بیان اینکه سوال ما از نمایندگان محترم این است که آیا مجلس در مقام بیان اصل 115 اساسی است یا در مقام مفسر آن، خاطرنشان کرد: قانون اساسی در اصل 57 و 60 تمام امورات کشور را به عهده قوه مجریه گذاشته است؛ جناب آقای لاریجانی در ابتدای مجلس درباره قانونگرایی و قانون‌مداری شهید مدرس گفتند حالا بحث ما این است که آیا مجلس می‌تواند قانون اساسی را اصلاح کند.
وی تاکید کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات، طرح اصلاح قانون اساسی است نه قانون انتخابات چرا که برخی از اصول قانون اساسی در این طرح نادیده گرفته شده است.
نظر

کد خبر: 288626
تاریخ انتشار: 12 آذر 1391 - 10:48
وکیل سعید ملک پور ــ گرداننده سایتهای مستهجن ـ از توقف حکم اعدام موکلش خبر داد.
محمود علیزاده طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: موکلم با حکم دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود که حکم او در دیوان عالی کشور هم تائید شد. پس از تائید حکم موکلم از کارهای خود توبه کرد.
وی افزود: با این توبه حکم اعدام متوقف شده و امیدواریم موکلم با یک درجه تخفیف روبرو شود.
بر اساس محتویات پرونده، در آخرین روزهای سال 87 سپاه پاسداران و دستگاه قضائی از انهدام سایتهای غیراخلاقی فارسی زبان و دستگیری عوامل اصلی این سایتها خبر دادند.
یکی از این مجرمان، شخصی به نام "سعید ملک پور" با نام مستعار "سیاوش حسین خانی" گرداننده یکی از بزرگترین و مشهورترین سایتهای پورنو فارسی به نام "آویزون" و حامی چندین سایت مستهجن معروف دیگر بود. که در خارج از کشور زندگی می کرد و در مهرماه 1387 بازداشت شد.
نظر

وی ادامه داد: به عنوان کسی که کار اصلی‌ام تحقیق در حقوق اساسی است و با قانون اساسی سایر کشورهای جهان آشنایی دارم باید بگویم ایران یکی از بهترین قوانین اساسی را دارد که دارای بنیادهای مستحکمی است. به گونه‌ای که از حیث چیدمان قدرت و نحوه اعمال اقتدار قانون به ویژه د ر مواقع بحران بسیار خوب عمل شده است همانند شهادت نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه که قانون مانور قدرت خود را نشان داد.
عضو هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی با بیان اینکه قانون اساسی نقص دارد، گفت: با اصلاح یک کلمه می‌توان از تفسیرهای مکرر قانون اساسی جلوگیری کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، قاسم شعبانی دبیر همایش ملی قوه مجریه در قانون اساسی و عضو هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی صبح یکشنبه در این همایش اظهار داشت: 73 مقاله برای دبیرخانه ارسال شد که 51 مقاله مورد قبول کمیته علمی قرار گرفت.
وی ادامه داد: به عنوان کسی که کار اصلی‌ام تحقیق در حقوق اساسی است و با قانون اساسی سایر کشورهای جهان آشنایی دارم باید بگویم ایران یکی از بهترین قوانین اساسی را دارد که دارای بنیادهای مستحکمی است. به گونه‌ای که از حیث چیدمان قدرت و نحوه اعمال اقتدار قانون به ویژه د ر مواقع بحران بسیار خوب عمل شده است همانند شهادت نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه که قانون مانور قدرت خود را نشان داد.
عضو هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی افزود: قانون اساسی مسئول اراده جمعی تعدادی انسان عامل آگاه و فرهیخته بود که در عین همه این اوصاف جمعی بشری و محدود به دنیای مادی بودند. این در حالی است که قانون در سال 68 بار دیگر مورد بازنگری قرار گرفته است. همچنین این افراد در حالی که ممکن است در مقام تدوین و تنظیم دچار اشتباه شده یا در اجرای قانون دچار مشکل شوند باید یا بپذیریم که نقص در قانون اساسی وجود دارد.
نظر

پلیس آلمان گروهی از مهاجمان به سفارت ایران در برلین را بازداشت کرده و وزیر امور خارجه این کشور در گفتگو با همتای ایرانی خود از این واقعه ابراز تاسف کرد.
به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس آلمان گفته است که در جریان این حمله 30 تن از منافقین مشارکت داشتند ولی مهاجمان وارد ساختمان سفارت نشدند. این گزارش حاکی است که 10 نفر از این افراد از سوی پلیس بازداشت شده اند. 
 گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان، این حادثه را محکوم کرده است. به گفته دفتر وی،  وستروله در گفت و گو با علی اکبر صالحی، همتای ایرانی خود، از این واقعه ابراز تاسف کرده و اطمینان داده است که از سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین محافظت خواهد شد. 

نظر

15:00
روز گذشته مقام معظم رهبری در دیداری که جمعی از بسیجیان با ایشان داشتند، به ایراد فرمایشات مهمی پرداختند که در بخشی از آن از نمایندگان مجلس خواسته بودند، طرح سوال از رئیس جمهور را در همین نقطه متوقف کنند. 

به گزارش افکار نیوز حکم حکومتی که در کمتر از یک ساعت با «سمعا و طاعتا» همه 77 نماینده امضای کننده طرح مواجه شد و ایشان همگی امضای خود را برای سوال از رئیس جمهور پس گرفتند، تا به فرموده رهبر فرزانه فضای آرامش در کشور ایجاد شده و بهانه‌ای به دست دشمنان و بدخواهان نیفتد. 
 
اما برخی دیگر که ظاهرا فرمایش رهبر انقلاب در تقدیر از نمایندگان «تا اینجای کار» را به خوبی نشنیده‌اند، ادعا می‌کنند که مخالفت مقام معظم رهبری را پیش از این با ایما و اشاره فهمیده بودند! (امری که رهبری به کرات آن را رد کرده و فرموده‌اند همواره نظر خویش را به صورت رسمی و صریح بیان خواهند کرد) و از این روی، زبان به مذمت 77 نماینده مذکور می‌گشایند. 
 
در اینجا شاید بهتر باشد اشاره‌ای به دو حکم حکومتی مقام معظم رهبری به دولت دهم داشته باشیم. مورد اول حکم کتبی (که تصویر آن هنور در پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری قابل مشاهده است) که در مورد عزل اسفندیار رحیم مشایی از معاونت ریاست جمهوری بود که با سکوت و بی‌توجهی چند روزه از سوی دولت مواجه شد و مورد دوم که در مورد ابقای وزارت حیدر مصلحی بر مسند وزارت اطلاعات بود که با قهر و به تعبیری 11 روزه یک مقام ارشد دولتی مواجه شد. 
 
لازم به ذکر است برای عمل به رهنمود مقام ولایت در جهت ایجاد فضای آرامش در کشور در روزهای آتی، عزیزانی که «دیدید دیدید» راه انداخته‌اند، ولایتمداری 77 نماینده و در راس آن رئیس قوه مقننه را برای دوستان خود مثال بزنند. 
 
در این باب گفت‌و‌گویی داشتیم با احمد توکلی تا نظرش را در این باره جویا شویم. 
  ادامه مطلب...
نظر

دادستانی تهران پیرو اعلام فوت ستار بهشتی، با تاکید بر حرمت نفوس و دماء شهروندان و تلاش در جهت احقاق حق و در راستای انجام وظایف ذاتی خود با تشکیل پرونده‌ای در این خصوص، تحقیقات لازم را در جهت تعیین علت فوت و شناسایی مقصران احتمالی به عمل آورده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، دادستانی تهران پیرو اعلام فوت ستار بهشتی، با تأکید بر حرمت نفوس و دماء شهروندان و تلاش در جهت احقاق حق و در راستای انجام وظایف ذاتی خود با تشکیل پرونده‌ای در این خصوص، تحقیقات لازم را در جهت تعیین علت فوت و شناسایی مقصران احتمالی به عمل آورده که خلاصه‌ای از این اقدامات به شرح زیر به اطلاع عموم می‌رساند:
متوفی ستار بهشتی در تاریخ 9/8/1391 به موجب گزارش پلیس فتا به دادسرای عمومی تهران وطبق نیابت قضایی صادره در شهرستان رباط کریم با اتهامات مندرج در پرونده دستگیر وپس از تفهیم اتهام و صدورتامین قرار وثیقه در دادسرای شهرستان مذکور به بازداشتگاه پلیس فتا در تهران اعزام می گردد. در تاریخ 10/8/1391 متهم به همراه مامورین به شعبه بازپرسی اعزام گردیده و پلیس فتا طی گزارشی درخواست می کند به لحاظ انجام تحقیقات بیشتر در مورد متهم ده روز در اختیار مامورین پلیس فتا قرار گیرد که بازپرس متهم را به زندان اوین معرفی و مقرر کرد در تاریخ 11/8/1391 از زندان تحویل مامورین مذکور گردد که به همین نحو نیز اقدام گردیده اما در تاریخ 13/8/1391 حسب گزارش پلیس متهم در بازداشتگاه فتا فوت می نماید که پس از اعلام مراتب فوت در عصر روز 13/8/1391 به کلانتری 106 و اطلاع دادستانی تهران از واقعه، توسط بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی تهران دستورات لازم به منظور انجام تحقیقات مقدماتی صادر شد. در جریان تحقیقات، توسط بازپرس اظهارات  پدر و مادر متوفی به عنوان شاکی استماع و شکایت اعلامی صورت جلسه شد.
نظر

گفته‌ها و ناگفته‌های روزنامه‌های امروز
سرانجام دیروز دو موضوع مهم داخلی و جهانی تعیین تکلیف شدند، سخنان رهبر انقلاب در جمع بسیجیان، طرح سؤال از رئیس‌جمهور را به پایان رساند. حماس و رژیم صهیونیستی هم برای آتش‌بس به توافق رسیدند؛ اما موضوعی که قرار است آغاز شود، مذاکرات هسته‌ای است که 1+5 خواستار شروع فوری آن شده است.
کد خبر: 286799
تاریخ انتشار: 02 آذر 1391 - 11:19
سخنان رهبر انقلاب که به طرح سؤال از رئیس‌جمهور پایان داد، مذاکرات 1+5، غزه و مسائل اقتصادی، مهمترین عناوین روزنامه‌های امروز هستند. روزنامه‌ها انتخابات و نامزدهای احتمالی آن را هم فراموش نکرده‌اند.

 

پایان سؤال از رئیس جمهور

 

روزنامه کیهان از سخنان رهبری، موضوع بسیج را دارای اهمیت بیشتری دانسته است. روزنامه تهران امروز در روشی تقریبا مشابه با کیهان با درج تیتر و تصویر کوچکی از رهبر انقلاب، از بین سخنان ایشان، مسأله رفتار اعراب در غزه را مهمتر دانسته و در صفحه سوم خود به لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب از جانب نمایندگان مجلس پرداخته است. این لبیک در روزنامه اعتماد هم اشاره شده است. 

اطلاعات از متن سخنان رهبری، اشاره به خوی وحشی‌گری اسرائیل را مهمتر دانسته است که باید وجدان جهان اسلام را تکان دهد. روزنامه ایران با توجه به سخنان رهبر انقلاب ادامه طرح سؤال را خواست دشمن نامیده است. 

روزنامه آرمان با درج تیتر ختم سؤال در صفحه نخست خود، در مطلب مربوط به این خبر، جمله «ادامه طرح سؤال از رئیس‌جمهور آن چیزی است که دشمن می‌خواهد» را از میان سخنان رهبری برجسته کرده است. 

برخورد عجیب و متفاوت در این مورد، کاریکاتور صفحه نخست روزنامه مغرب در این باره است که «ختم سؤال» را تیتر نخست خود کرده و در کاریکاتوری، احمدی‌نژاد را با چهره‌ای در حال پاره کردن طرح سؤال نمایندگان نشان می‌دهد. 

روزنامه آفتاب یزد هم با درج تقدیر رهبری از دو قوه در انجام وظایف خود، «ضرورت توقف طرح سؤال»را تیتر کرده و همشهری نیز از سخنان رهبری، نیاز کشور به آرامش را مورد توجه قرار داده است. 

جام جم با اشاره به درخواست رهبری برای توقف طرح سؤال، تیتر اصلی خود را به نظر رهبر انقلاب درباره کارایی مقاومت مقتدرانه در برابر اسرائیل اختصاص داده است. 

مذاکرات 1 +5 و مسأله هسته‌ای ایران

مذاکرات گروه 1+5 درباره مسأله هسته‌ای ایران که دیروز چهارشنبه و به میزبانی اشتون انجام شده، در روزنامه‌های امروز بازتاب داشته است. 
ادامه مطلب...
نظر

رهبر انقلاب در دیدار صدها نفر از فعالان طرح شجره طیبه صالحین بسیج:
کار قوه مقننه در عمل به وظیفه و نیز اعتقاد قوه مجریه به صحت و صداقت اقدامات خود، امتحان خوبی برای دو قوه بود؛ اما معتقدم این حرکت تا همین جا کافی است و دیگر ادامه نیابد.
کد خبر: 286671
تاریخ انتشار: 01 آذر 1391 - 14:13
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز (چهارشنبه) در جمع صد‌ها نفر از فعالان طرح شجره طیبه «صالحین»، بسیج را از معجزات انقلاب اسلامی دانستند و با اشاره به نیاز مستمر کشور، ‌ملت، ‌انقلاب و تاریخ به بسیج، بر بالا بردن کیفی فعالیت‌های این نهاد تأکید کردند. 

به گزارش «تابناک»، رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین جنایات و وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی در حمله به مردم نوار غزه را، نشان دهنده سبعیت حیرت آور سردمداران این رژیم خواندند و با اشاره به وقاحت دوچندان و نفرت آور آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمایت از کشتار مردم غزه تأکید کردند: کشورهای اسلامی به ویژه دولت‌های عربی، با اصلاح رفتار خود در این مسأله، ضمن کمک به مردم مظلوم اما شجاع و سرافراز نوار غزه، برای شکستن محاصره این منطقه تلاش کنند و امت اسلام نیز به تأسی از مقاومت پیروز مردم غزه بداند که ایستادگی و استقامت، تنها راه نجات و غلبه بر دشمنان اسلام است. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای بخش مهمی از سخنانشان در این دیدار را به رخدادهای هفته اخیر نوار غزه اختصاص دادند و تأکید کردند: وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها در حمله به مردم بی‌گناه و غیرنظامی غزه، باید وجدان دنیای اسلام را تکان دهد و حرکت بزرگ ملت‌های مسلمان روح تازه‌ای پیدا کند. 

احمدی نژاد: حرفی بر خلاف مصالح نظام در جلسه سوال نخواهم زد/ روشنگری می کنم

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: احمدی نژاد به صراحت اعلام کرد، سئوال از رئیس جمهور حق نمایندگان است، من در جلسه سئوال از رئیس جمهور صحبت هایی برای روشنگری مردم خواهم کرد اما این روشنگری ها در چارچوب منافع نظام و انقلاب خواهد بود و حرفی که به ضرر انقلاب، نظام و مصالح مردم باشد نخواهم زد.

قاسم جعفری در گفتگو با مهر در خصوص ترکیب نمایندگان حاضر در جلسه مشترک نمایندگان با رئیس جمهور اظهار داشت: بیش از 100 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طیف های مختلف سیاسی از فراکسیون اصولگراین و رهروان ولایت در جلسه مشترک حضور داشتند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدای جلسه نمایندگانی که خواستار نطق بودند ثبت نام کردند و قرعه کشی شد، بر اساس قرعه کشی نمایندگان برای سخنرانی در این جلسه انتخاب شدند که برخی از آنان شامل آقایان رضا آشتیانی عراقی نماینده مردم قم، ناصری نماینده مردم بابل و کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد بودند.

ادامه مطلب...