سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

سخنگوی جبهه پایداری گفت: تفکرات گروه انحرافی را دارای انحرافات عمیقی می‌دانیم که وقتی با در اختیار داشتن قدرت همراه شود به نوعی بر آینده انقلاب اسلامی تأثیرات ناگواری می‌گذارد و منویات استکباری را با ادبیات دیگری دنبال می‌کند.
 
کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس درباره نامزدی‌ اش در انتخابات ریاست جمهوری 92 اظهار داشت: ما ورود زودهنگام به تبلیغات انتخاباتی را درست نمی‌دانیم و فرقی نمی‌کند که بنده نامزد باشم یا شخص دیگری.
لنکرانی با بیان اینکه در حال حاضر شایعات زیاد است و  حدود 40 نفر برای انتخابات پیش‌رو مطرح هستند، تصریح کرد: ورود مصداقی به عرصه انتخابات چند اثر سوء دارد؛ یکی از اثرات آن جزیره‌ای شدن جامعه است، اثر دیگر آن نیز توهین به منصب ریاست جمهوری و تنزل دادن آن در حد یک منصب فردی است چراکه کسی که وظیفه اداره قوه مجریه را بر عهده می‌گیرد باید متعهد به یک گفتمان و کار جمعی باشد.
سخنگوی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه اگر افراد فقط به صرف مشهور بودن در این عرصه حاضر شوند، برای خود تعهدی در برابر ارزش‌ها و برنامه‌ها قائل نخواهند بود‌، افزود: متاسفانه برخی دچار این تلقی غلط شده‌اند در حالی که اقبال مردم به افراد، اقبالی گفتمانی است لذا این تعهد گفتمانی باید از ابتدا حفظ شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه موضوع رابطه ایران با آمریکا به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، گفت: رابطه با آمریکا بیعت با یزید است ، ما هیچ گاه با یزید بیعت نخواهیم کرد و با تمام قوا راه نورانی امام خمینی (ره) را ادامه خواهیم داد.
به گزارش مهر سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تجدید میثاق بسیجیان با آرمان های امام خمینی (ره) که صبح امروز شنبه در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت : اولین درسی که امام به ما داد درس ولایت بود. او به ما آموخت که تا حسین (ع) نیامده با ولایت باشیم و بیعت را با نایب حسین نشکنیم و بر بیعت با ولایت و نایب عصر پابرجا باشیم.

حجت الاسلام شریف زاده از حامیان محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی درباره ماجرای خانه نشینی احمدی نژاد به سایت رونامه دولت می گوید:
  • ماجرای موسوم به خانه نشینی شبیه ماجرای اصحاب کهف شده است، من اعداد مختلفی شنیده ام: 7 روز، 6 روز و ...
  • حالا هر عددی که صحیح باشد، اصل واقعه برای ما مهم است. در این خصوص ناگفته هایی وجود دارد که مصالح کشور تاکنون اجازه انتشار آن را نداده است، اما بر اساس همان مطالبی که در روزنامه ها و رسانه ها منتشر شده و قابل انتشار بوده است، این آقای حزب اللهی اصلا نمی تواند چنین داوری بکند و به رئیس جمهور نسبت زشت ایستادگی در برابر فرمان ولایت را بدهد. 
  • یکی از مطالبی که توسط مخالفان رئیس جمهور بیان و در رسانه های مخالف منتشر شده این است که آقای احمدی نژاد مخالف ادامه وزارت آقای مصلحی بوده و آقا هم فرمودند اگر نفری دیگری سراغ دارید معرفی کنید، آقای احمدی نژاد هم فردی را معرفی می کنند اما آقا موافقت نمی کنند و می فرمایند همین آقای مصلحی فعلا بماند. آقای احمدی نژاد می گوید اجازه می دهید من فکر کنم ببینم می توانم همکاری کنم یا نه که آقا هم می فرمایند شما بروید فکر کنید، چند روز از کار دست بکشید و در منزل فکر کنید، هم استراحتی است برای شما و هم یک مرخصی. می دانید که رئیس جمهور در آن زمان کسالت هم داشت. این یکی از روایت هایی است است که نقل شده و زیاد هم منتشر شده است ...

با انتشار مقاله‌ای پیرامون آیت‌الله شریعتمداری که حاوی نسبت‌های ناروا به امام خمینی(س) است، پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران جهت بررسی جوانب مختلف این مقاله یادداشتی را از محمد علی نامجو منتشر کرده است:
اسناد به جا مانده از ساواک به خوبی بیانگر این ارتباط بوده است اما انتشار خاطرات پرویز ثابتی مهره کلیدی این سازمان پرتو دیگری بر این موضوع افکنده است:
1. در مطلبی که از آقای کدیور منتشر شده ما با اسناد مختلف موثق و غیر موثقی روبرو شده‌ایم که هر یک از آن‌ها باید جداگانه مورد بررسی سندی و دلالی واقع شوند که ان شاء الله چنین خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری باعث بازآرایش گروه های سیاسی کشور می شود. این مطلب سعی دارد طیف بندی گروه های سیاسی و بازیابی هویت هر یک را بر اساس انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 ترسیم نماید.

  اشاره

دیدبان: انتخابات عرصه فعالیت گروه ها و افراد مختلف سیاسی است. در این عرصه، هر گروه یا فردی تلاش دارد که خود را به گونه ای متفاوت از دیگران مطرح کند و یک هویت مستقل برای خود دست و پا کند. این هویت مستقل که اغلب بر پایه خصوصیات و اندیشه های آن گروه است، توسط رسانه ها مطرح و تبلیغات می شود.

 

تعریف هویت گروهی

 

هویت گروهی عبارت است از مجموعه خصوصیات و اندیشه ها، که گروه بر اساس آنها در جامعه تصمیم گیری، ایجاد رابطه و عمل می کند. بر این اساس گروه های مختلفی را در جامعه می-توان تصور کرد؛ گروه هایی که بر اساس منافع سیاسی، فرهنگی یا اقتصادی و با یک سری خصوصیات و اندیشه های خاص گردهم آمده اند و در جامعه به برقراری رابطه با دیگر گروه ها می-پردازند. این گروه ها نسبت به حوادث، اتفاقات و  بحران های جامعه بی تفاوت نیستند و سعی می کنند در تمامی عرصه های جامعه حضوری فعال داشته باشند. برخی گروه ها و احزاب سیاسی فعال کشور را نیز می توان جزء گروه هایی دانست که دارای یک هویت مشترک هستند و بر اساس این هویت در مواضع مختلف اجتماعی به تصمیم گیری و عمل می  پردازند. انتخابات ریاست جمهوری 1392 یکی از عرصه های مهم سیاسی در جمهوری اسلامی است و ما در این نوشتار به دنبال شناختن مؤلفه های هویتی گروه های مختلف در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم هستیم و آنان را به سه دسته اصولگریان، حامیان دولت و اصلاح طلبان تقسیم نموده ایم.

  ادامه مطلب...

از خام اندیشی تا منفعت طلبی:
پذیرفتن آمریکا به عنوان یک ابرقدرت و کشوری موثر در امور داخلی ایران، تنها مختص سیاستمداران عصر پهلوی نبود؛ بلکه بودند و هستند سیاستمدارانی در جمهوری اسلامی که به ظاهر دشمن استکبارند و در پس پرده چشمشان به عنایات و مراحم ساکنان کاخ سفید است.

اشاره:

دیدبان: روابط ایران و آمریکا در چند دهه اخیر دستخوش اتفاقات متعددی بوده‌ است. این روابط گاه در بیشترین صمیمیت میان سران دو کشور بوده و گاه تخاصم میان این دو دولت، در بسیاری از امور اثرات خود را نشان می‌داده است. رابطه میان این دو کشور در حالت صمیمانه خود نیز رابطه‌ای یک طرفه و بالا به پایین بوده است؛ با این وجود پذیرش آمریکا به عنوان یک کشور تأثیر گذار در جهان و حتی در ایران، در زمانهای مختلف میان سیاستمداران کشورمان به چشم می خورد؛ سیاستمداران ما گاه چنان آمریکا را ابرقدرت دانسته‌اند که حتی تغییر حزب حاکم در این کشور را نیز موثر در اوضاع کشور ما تحلیل می‌کرده‌اند؛ توجه ویژه‌ای که برخی خام اندیشان در این سوی مرز به ساکنان کاخ سفید داشته‌اند از نکات جالب این رابطه است؛ ماجرا وقتی جالب‌تر می شود که بدانیم این امیدواری به ساکنان کاخ سفید تنها منحصر به سالهای حاکمیت پهلوی نبوده است، حتی در سالهای استقرار نظام جمهوری اسلامی نیز بودند کسانی که هر چند در ظاهر مواضع ضد استکباری اتخاذ می کردند، اما در باطن و پس پرده گوشه چشمی نیز به مرحمت (!) ساکنان کاخ واقع در شماره 1600 داشته‌اند. نگاهی خواهیم داشت در ادامه به برخی از این خام اندیشی‌های دلبستگان به کاخ سفید.

ادامه مطلب...

کد خبر: 284997
تاریخ انتشار: 23 آبان 1391 - 15:41
دادگاه انقلاب تهران حاج‌منصور را از اتهام تهدید به قتل اسفندیار رحیم‌ مشایی تبرئه کرد و برای سعید حدادیان به اتهام توهین به مقامات دولتی جریمه نقدی در نظر گرفت.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، در پی سخنرانی ‌منصور ارضی و ‌سعید حدادیان درباره رئیس جمهور و رئیس دفتر وی در ماه رمضان سال گذشته، معاونت حقوقی دولت و وکیل شخصی اسفندیار رحیم‌مشایی از این دو مداح شکایت کردند.
انتشار فایل صوتی سخنان مداحان واکنش‌های گسترده و متفاوتی را در پی داشت؛ از اعتراض به ادبیات آنان تا مشکوک و  سیاسی خواندن پخش سخنرانی‌ها 8 ماه بعد و در آستانه خانه‌نشینی 11 روزه رئیس جمهور.

مرور یک سخنرانی مهم رئیس‌جمهور
دولت بار‌ها درباره افزایش یارانه نقدی سخن گفته و خواهان افزایش یارانه پرداختی شده است. آیا تاکنون کسی این پرسش را با خود مطرح کرده که هم‌اکنون افراد در جامعه، خواهان دریافت یارانه بیشتر هستند یا می‌خواهند بازار کنترل شود و قیمت‌ها به گذشته برگردد؟ به عبارتی، آیا چنانچه مبلغ یارانه پرداختی افزایش یابد، بیشتر موجب خشنودی مردم است یا آن که برای مدتی، آشفتگی بازار سروسامان گرفته و دست‌کم ثباتی در قیمت‌ها برقرار می‌شود؟
کد خبر: 284663
تاریخ انتشار: 23 آبان 1391 - 13:23
رئیس‌جمهور در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری، سخنانی بر زبان آورد که هرچند برای بسیاری خوشایند آید، نمودی از تفکر حاکم بر دولت است. 


به گزارش «تابناک»، رئیس‌جمهور در سخنان خود با برشمردن دو مشکل عمده کنونی کشور، یکی از مشکلات را فشار‌های دشمن برای ایجاد محدودیت‌هایی برای ملت عنوان کرد و مشکل دوم را ناشی از برخی افراد و نگاه‌های داخلی خواند. 

المانیتور:
از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتخاب دوباره باراک اوباما به عنوان رئیس‌جمهور این کشور، بحث‌ها درباره احتمال توافق ایران و آمریکا برای برگزاری مذاکرات دوجانبه شدت گرفته است. سایت تحلیلی «المانیتور» در مطلبی با بررسی این موضوع، زمینه را برای چنین چیزی فراهم دانسته است.
کد خبر: 284962
تاریخ انتشار: 23 آبان 1391 - 14:40
از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتخاب دوباره باراک اوباما به عنوان رئیس‌جمهور این کشور، بحث‌ها درباره احتمال توافق ایران و آمریکا برای برگزاری مذاکرات دوجانبه شدت گرفته است. سایت تحلیلی «المانیتور» در مطلبی با بررسی این موضوع، زمینه را برای چنین چیزی فراهم دانسته است.

به گزارش «تابناک»، سایت تحلیلی «المانیتور» در مطلبی درباره احتمال گفت‌وگوی ایران و آمریکا در دوره دوم ریاست‌جمهوری باراک اوباما، راهبرد اوباما را در این مذاکرات، سیاست «بیشتر در برابر بیشتر» دانسته است؛ یعنی توافق هر دو طرف برای دادن امتیازات بیشتر به طرف مقابل. 
نظر

 

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد:
آژانس بین‌المللی انرژی در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که تولید نفت ایران در ماه اکتبر، پس از هفت ماه با یک جهش روبه‌رو شده و قویاً به میزان اصلی خود باز‌می‌گردد. رویترز میزان افزایش تولید ایران را معادل نهصد میلیون دلار ارزیابی کرده است.
کد خبر: 284995
تاریخ انتشار: 23 آبان 1391 - 15:40
آژانس بین‌المللی انرژی در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که تولید نفت ایران در ماه اکتبر، پس از هفت ماه با یک جهش روبه‌رو شده و قویاً به میزان اصلی خود باز‌می‌گردد. رویترز میزان افزایش تولید ایران را معادل نهصد میلیون دلار ارزیابی کرده است.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی در این زمینه افزوده است که چین و کره جنوبی در این افزایش تولید ایران، بیشترین تأثیر را داشته‌اند.