سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

نظر

گروه انصار حزب الله نیز دو روز پیش از معاونت سینمایی برای اکران فیلم‌ من مادر هستم شکایت کرده بودند.
رئیس سازمان سینمایی ضمن تشریح جزئیات درخواست بودجه از ریاست جمهوری بابت حمایت از سینماداران، از شکایت رسمی این سازمان از انصار حزب‌الله خبرداد.

جواد شمقدری؛ رئیس سازمان سینمایی در توضیح جزئیات درخواست بودجه از ریاست جمهوری به خبرنگار مهر، گفت: اختصاص بودجه توسط ریاست جمهوری به سازمان سینمایی از جمله مصوبات شورای‌عالی سینما بوده‌ و حال مشکل اعتبار مبنی‌بر تخصیص این بودجه با موافقت رئیس جمهوری برطرف شده‌است.

وی در توضیح چگونگی اختصاص این بودجه گفت: با اعلام این موافقت، سازمان سینمایی تصمیم گرفت تخصیص این بودجه را به سالن‌های سینما در بخش خصوصی اختصاص دهد.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه افزود: با توجه به مشکلات پیش‌آمده در اداره سالن‌های سینما قرار شده‌است پیرو یکی از مصوبات شورای‌عالی سینما، تا سقف 15 درصد از این بودجه را برای خرید بلیط از ظرفیت‌های سالن‌های سینما اختصاص دهیم.

وی در ادامه افزود: طبق این قرار به‌عنوان رئیس سازمان سینمایی از رئیس جمهوری درخواست کردم که متوسط تا 7.5 (هفت و نیم) درصد از این اعتبار سهم صاحبان سالن‌های بخش خصوصی شود.

این توضیحات شمقدری در حالی است که هفته گذشته انجمن سینماداران با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به تعطیلی سالن‌های سینما در‌آینده نزدیک هشدار جدی داده بود.

شکایت سازمان سینمایی از انصار حزب‌الله
ادامه مطلب...
نظر

روایتی از سیر نزولی اخلاق در میان اصلاح طلبان
رفتار غیر متعارف برخی خبرنگاران اصلاح طلب در شبکه‌های اجتماعی چنان زننده و تاسف بار می‌شود که سوالهای بسیاری در میان کاربران ایجاد می‌کند‌. این رفتارهای غیر اسلامی با استقبال رسانه‌های ضد انقلاب مواجه است.

به گزارش خبرنگار گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ طیفی از نویسندگان اصلاح طلب که در فتنه 88 فعال بوده‌اند‌، در قالبی دیگر در نقش عوامل جریان ضد فرهنگی غرب به دنبال تئوری‌های باطل این جریان عمل می‌کنند. رفتار سازمان دهی شده این افراد که با تبلیغ و پیگیری اهداف ضد فرهنگی عملا به مهره‌های عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده‌اند، به طور کامل خوراک ضد تبلیغی علیه نظام برای رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فراهم می‌آورد .

انتشار تصاویر پارتی مختلط برخی روزنامه نگاران اصلاح طلب توسط (م-ف) روزنامه نگار روزنامه "بهار" 
ادامه مطلب...
نظر

رمان اهانت آمیز عضو گروهک فدائیان خلق درباره پیامبر اسلام

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری- تحلیلی ندای انقلاب، همزمان با آغاز ماه محرم " نشر باران " که در زمینه چاپ و توزیع کتاب‌های ضد انقلاب در استکهلم سوئد فعالیت دارد، کتاب رمانی اهانت آمیز نسبت به ساحت پیامبر اسلام تحت عنوان " محمد پیامبر " نوشته حسین سجادی قائم مقام فراهانی از اعضای گروهک فدائیان خلق را به زبان فارسی ترجمه و روانه بازار کرده است. 
ادامه مطلب...

فروش زیورآلات ‌شیطانی در شهر+تصاویر
ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و هنری در تازه‌ترین عملیات‌ شناسایی و جمع‌آوری محصولات غیرمجاز فرهنگی، نمونه‌های تازه‌ای از بازی‌های ضددینی، زیورآلات شیطانی و نیز کپی‌های غیرمجاز محصولات فرهنگی را ثبت و ضبط کرده‌است.

به گزارش هشترودروی خط به نقل ازبی باک، این روزها در کنار عرضه سی‌دی و دی‌وی‌دی‌های غیرمجاز و کپی فیلم‌های شبکه نمایش خانگی در کنار خیابان‌ها، مترو و حتی برخی از فروشگاه‌ها، یکی دیگر از مواردی که حتی برخی از مدیران موسسات شبکه نمایش خانگی و دبیر ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و هنری نسبت به آنها تذکر داده و ابراز نگرانی کرده‌اند، توزیع گسترده انیمیشن‌ها و بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز از طریق این شبکه‌های زیرزمینی است.

ادامه مطلب...

فردین ، تنها سوپراستار به مفهوم واقعی در سینمای ایران

 فردین ، تنها سوپراستار به مفهوم واقعی در سینمای ایران
شاید تنها سوپراستار به مفهوم واقعی در سینمای ایران..
 
 

عبدا... اسفندیاری تهیه‌کننده و مدیر بخش معناگرا بنیاد سینمایی فارابی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره دلائل عدم استقبال مردم از فیلم‌هایی که سوپراستارهای سینما در آن بازی دارند، گفت: هیچ موقعی وجود سوپراستار به تنهایی تضمین کننده فروش یک فیلم نبوده است. مجموعه‌ای از عوامل باید در تولید یک فیلم وجود داشته باشد که باعث فروش فیلم بشود.

کد خبر: 285019
تاریخ انتشار: 23 آبان 1391 - 20:01
شبکه های تلویزیونی رسانه ملی با توجه به شعار فرهنگ حسینی و بیداری اسلامی برای دهه نخست ماه محرم امسال برنامه های متنوعی تدارک دیده اند.
به گزارش واحد مرکزی خبر  به نقل از روابط عمومی سیما  شبکه های تلویزیونی برای تحقق اهداف برجسته سازی نقش عاشورا در تحکیم و ارتقاء امربه معروف و نهی از منکر، تاکید بر نماز به عنوان یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع)، معرفی جایگاه جوان در قیام عاشورا، معرفی ابعاد بیدارگرایانه قیام حسینی به عنوان الهام بخش قیام های مردمی منطقه و درس گرفتن از قیام امام حسین(ع)  در شرایط دشوار مانند تحریم ها این  برنامه ها را تدارک دیده اند.
 در ماه محرم امسال ، معرفی عاشورا در اندیشه های امام خمینی(ره) از مسایلی است که در برنامه های مختلف شبکه یک سیما با بهره گیری از نظرات کارشناسان علوم دینی مطرح و بررسی می شود .

ابتکار جدید برای ازدواج آسان +تصویر

عروسی

 

 


 

اگر بخواهید یک ماشین معمولی برای یک شب عروسی کرایه کنید، برای حدود سه ساعت، حداقل باید 500 هزار تومان هزینه کنید!

 


 

در یک جامعه اسلامی که جوانان بخش عمده‌ای از آن را تشکیل می‌دهند و ازدواج به عنوان یک سنت اسلامی در این جامعه باید به راحتی صورت گیرد، تجمل گرایی و خرج‌های میلیونی برای یک مراسم ساده، به مانعی بزرگ برای ازدواج جوانان تبدیل شده است.

ادامه مطلب...

 

تمدن های فلات ایران

 


در مقاله گذشته دو تمدن جیرفت و شهر سوخته که مربوط به دوران اولیه تشکیل تمدن در فلات ایران است مورد بررسی قرار گرفتند. در این مقاله به بررسی سه تمدن معروف دیگر که در شکوفایی هنر ایرانی تاثیر قابل توجهی داشتند می پردازیم.

 

تمدن های فلات ایران(2)

 

تمدن سیلک

 

تمدن سیلک کاشان نخستین بار در سال 1312 شمسی توسط پرفسور رومن گریشمن فرانسوی مورد کاوش قرار گرفت. کشف معبد عظیم پله ای شکل و آثار سفالی بسیار ، نشانگر وجود تمدنی هشت هزار ساله در این منطقه بود. تحقیقات باستانشناسی در لایه های زیرین ثابت کرده است که نخستین ساکنان سیلک، مرده ها را در زیر خانه ها دفن می کردند و از آنجا که به نوعی زندگی پس از مرگ اعتقاد داشتند، درون قبرها ظروف و ابزاری برای استفاده مرده ها قرار می داند.

کشف فلز مس و اختراع چرخ سفالگری در اواخر هزاره پنجم پیش از میلاد آغازگر فصل جدیدی در زندگی بشر بود. مردم این دوره ابتدا از مس خام که به شکل معادن سطحی یافت می شد با روش چکش کاری، ابزار کوچکی می ساختند اما به مرور و با دستیابی به فناوری استخراج و ذوب فلز توانستند ابزار بزرگ تر و کاربردی تری بسازند.

از مهم ترین مناطق باستانی در دوران شکوفایی صنعت فلز مس علاوه بر تپه سیلک کاشان می توا ن به تپه های گیان نهاوند، باکون فارس، حصار دامغان، قبرستان قزوین، تل ابلیس و تل یحیی در کرمان و تپه های شوش در استان خوزستان اشاره کرد.

گرچه ردپای بسیاری از تمدن های بزرگ حاشیه فلات ایران چون جیرفت و سیلک، در پی خشکسالی و هجوم اقوام بیگانه گم شده، همین اندک آثار بجای مانده خود گویای اوج شکوه و ذوق هنری ساکنان سرزمین کهن ما است.

ادامه مطلب...