سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

همه با وسیله ای به نام رنده ،کاملا آشنا هستند . یکی از مشکلاتی که در این وسیله رایج بوده است ثابت بودن رنده و خسته شدن از یک شکلی بودن آن می باشد .

در این رنده جدید که امکان تغییر حالت دارد شما می توانید به راحتی در حالت های ممکن از آن استفاده کنید .

در این رنده از فولاد محکم نرم استفاده شده که قدرت رنده شدن را چندین برابر می کند . یکی دیگر از معایب رنده که شستن آن می باشد نیز در این رنده برطرف شده است.

 

 

فاصله هر روزنه نسبت به روزنه قبلی خود 2 میلی متر می باشد . همچنین وزن سبک آن باعث شده که به راحتی آن را در محل مورد نظر خود جا به جا نمایید.

همین خلاقیت جدید ،جز محصولات برنده نمایشگاه Red Dot  بوده است.

 

ادامه مطلب...

بچه ها معمولا عادت دارند که از نزدیک به تماشای تلویزیون یا کامپیوتر بنشینند و این را درک نمیکنند که عدم رعایت فاصله تا صفحه مانیتور چه خطری برای آنها دارد. این کار بینایی آنها را به خطر می اندازد و کودکان را مجبور به استفاده از عینک میکند.

حال برای رهایی از این مشکل بزرگ، دو شخص به نام های Zhichao Xue و  Chen Yizi توانسته اند راه حل بسیار هوشمندانه ای ارائه دهند. در این طرح یک سنسور I-CARE در بالای صفحه مانیتور قرار میگیرد و فاصله شخصی که در حال مشاهده صفحه است را چک میکند. اگر فاصله بین فرد و صفحه از پنجاه سانتیمتر کمتر باشد صفحه مانیتور را تار کرده و فرد را مجبور میکند برای شفاف تر و واضح تر دیدن صفحه از آن فاصله بگیرد.

 

 

I-CARE به جای استفاده از نصیحت والدین از غریزه خود کودک استفاده میکند و این باعث میشود بچه ها خود عمل تنظیم فاصله مناسب تا مانیتور را برای محافظت از چشمان خود انجام دهند.

ادامه مطلب...

کتاب  مجموعه ای مجلد ازصفحات نگارش شده  می باشد.که گاهی این صفحات ارزش اسنادی خواهند داشت پس نگهداری از آنها حائز اهمیت است. در ایران قطع رحلی، وزیری و جیبی از معروف‌ترین قطع‌های کتاب است.که ارزشمند ترین نوع این کتابها در موزه نگهداری می شود.برای مثال: کوچکترین کتاب دنیاکه یک انجیل است در موزه کلیسای وانک اصفهان نگهداری می‌شود.

افرادی هستند که به هیچ عنوان نمی توانید از کتاب جدایشان کرد این افراد وابستگی زیادی به کتاب دارند و دوست دارند در هر حالت ممکن به خواندن کتاب مورد علاقه خود بپردازند.

باز هم یک  یک ذهن خلاق،توانسته از ترکیب دوموضوع مرتبط ایده ی جالبی را ارائه دهد.با  این صندلی  علاوه بر این که شما می توانید از آن برای نشستن استفاده کنید به راحتی می توانید کتابهای خود را در هر مکانی که به آنها نیاز داشتیدهمراهتان داشته باشد.بدون اینکه  فضای زیادی از میز یا اتاق  را به خود اختصاص دهند.

 

 

مقاومت صندلی بسیار بالاست به گونه ای که علاوه بر وزن شمامی تواند کتاب های سنگینی که در قفسه قرار می گیرد را  به راحتی نگه داری کند.

یکی دیگر از ویژگی این صندلی طراحی زیبا آن و افقی و عمودی قرارگرفتن آن می باشد. که می توانید به راحتی قفسه  کتابخانه همراهتان  را تغییر شکل دهید .

ادامه مطلب...

حتما برای شما پیش آمده که میز کارتان بسیار نامرتب باشد و وقتتان برای پیدا کردن یک مداد یا پاک کن بی جهت به هدر برود. این وسیله به افرادی که فرصت مرتب کردن میز کار خود را  ندارند کمک شایانی میکند.در این جا یک سازمان دهنده میزکار جمع و جور داریم که یک سازمان دهنده( Memo pad)همه کاره است ؛

 

 

 

 

این یک دفترچه یادداشت ضخیم حاوی 380 برگه کاغذ همراه با یک گیره Cutout ,در بالای آن جهت قرار گرفتن مدارک میزکار خود،نکته جالب این است که استایل کاغذ و ابزار نوشتاری تان همیشه در کنار هم هستند. این دفترچه در سه فرم متفاوت وجود دارد که شما بسته به سلیقه خودتان میتوانید یکی را انتخاب کنید. خود دفترچه یادداشت زیر گیره قرار میگیرد.

ادامه مطلب...

ماسک تشخیص الاینده

ماسک های دود و سیستم های تشخیص دود مرز بین مرگ و زندگی در حوادث آتش سوزی هستند. در این طرح برای اولین بار در نوع خود، حسگر های تشخیص دود و همچنین فیلتر هایی جهت تمیز کردن هوا به کار برده شده است. دراین دستگاه  به کمک سیگنال صوتی به قربانیان درباره انتشار دود هشدار داده می شود سپس شخص با قرار دادن این ماسک بر روی صورت خود می تواند از آسیب های احتمالی جلو گیری کند.

 

علاوه بر ویژگی های تهویه هوا و زنگ خطر اعلام دود این وسیله دارای چراغهای LED نیز می باشد که میتواند به خروج افراد در هنگام بروز حادثه نیز کمک کند.

ادامه مطلب...

خودکار هوشمند Smartpen:

Smartpen یک دستیار تمام عیار برای شما خواهد بود. این قلم جادویی این توانایی را دارد تا در هنگام نوت برداری صدای گوینده را هم در خود ذخیره کند و شما علاوه بر متن دست نویس خود یک نسخه از صحبت های طرف مقابل را هم دارید. این عالی نیست.

  ادامه مطلب...

جلیقه نجات حرفه ای و مخصوص سونامی:

جلیقه نجات به عنوان یکی از مهم ترین طرح های انسان دوستانه در تاریخ است و حتی در ساده ترین شکل خود، برای نجات جان افراد بی شماری هر ساله  از آن مورد استفاده قرار می گیرد.

طراح این ابداع اقای Winslow Harte  می فرماید :  همه کاره بودن  این دستگاه با استفاده از انواع فن آوری های مدرن که به طور خاص با هدف کمک به کسانی که در معرض خطر سونامی ها و امثال ان قرار میگیرد به شدت کمک میکند . چراغ های LED جاسازی شده و ساخته شده و GPS  ، چراغ ها  که جستجو و عملیات نجات را ساده تر  می کند .این دستگاه  از ترکیب مواد Duralite،  جیب مش و فلپ نوار چسب اطمینان برای دوام آن و سهولت استفاده از ان مورد استفاده قرار گرفته هست

یک مرکز خرید ایرانی بین برترین مراکز خرید جهان
برترین مراکز خرید جهان بر اساس میزان فضای قابل اجاره آنها معرفی شدند و مرکز خرید خلیج فارس به عنوان ششمین مرکز خرید بزرگ جهان انتخاب شده است.
مرکز خرید خلیج فارس شیراز


به گزارش «آی‌پسند» به نقل از ایسنا، سایت یاهو مکتوب در گزارشی به معرفی 13 مرکز خرید بزرگ جهان پرداخته و آنها را بر اساس میزان فضای قابل اجاره رتبه‌بندی کرده است.

ادامه مطلب...

به دنبال انتشار فیلم آینه های روبه رو مطرح شد؛
آسمان و ریسمان بافی گاردین برای همجنس گرایان
آسمان و ریسمان بافی گاردین برای همجنس گرایان
همزمان با اکران فیلم "آینه های روبه رو" گاردین در گزارشی تلاش کرد که ایران را به نقض حقوق بشر متهم کند.

به گزارش هشترودروی خط به نقل ازخبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی ندای انقلاب، همزمان با اکران فیلم «آینه های روبه رو» و استقبال منتقدان داخلی از نمایش سراسری آن، باردیگر شاهد هجمه رسانه های بیگانه علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم به طوریکه نشریه انگلیسی گاردین در گزارش خود از اکران این فیلم، بی توجه به مجوز قانونی و شرعی عمل تغییر جنسیت در ایران، باردیگر به طرح مباحث انحرافی در خصوص حقوق بشر پرداخته است. 

این گزارش به نقل از یک مدعی حقوق بشر در آلمان می نویسد: « کیفیت جراحی های تغییر جنسیت در ایران آنچنان پایین است که به "قصابی" شباهت بیشتری دارد.» درحالی که در بخش دیگری از این مطلب اذعان کرده است: « در واقع ایران بیش از هر کشور دیگری اجازه تغییر جنسیت می دهد و مدت طولانی است که برای چنین عمل جراحی یارانه پرداخت می کند.» 

ادامه مطلب...

خودروی سال معرفی شد
نشریه معتبر صنعت خودرو‌سازی یکی از مدل‌های شرکت خودروسازی تسلا را به عنوان خودروی برگزیده سال معرفی کرد.

به گزارش هشترودروی خط به نقل ازوایرد، نشریه Motor Trend به تازگی خودروی سواری برقی مدل S شرکت تسلا را به عنوان خودروی سال 2013 معرفی کرده‌است. شرکت تسلا یکی از پرافتخارترین شرکت‌های خودرو سازی در جهان به شمار می‌رود که تا کنون جوایز زیادی را به خود اختصاص داده است.

این خودرو نه تنها عنوان خودروی سال را به دست آورده،‌بلکه عنوان اولین خودروی برقی،‌فاقد موتور احتراقی را نیز به دست آورده که توانسته به عنوان خودروی سال انتخاب شود.

ادامه مطلب...