سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

نکته خیلی مهم :   ذکر  مورد استعمال داروهای گیاهی تنها بر اساس وظیفه اطلاع رسانی این سایت  میباشد و به هیچ عنوان به معنای تجویز یا تکذیب مورد درمانی ذکر شده نمی باشد .

بادام   Almond

نام علمی   Amygdolus

 

ادامه مطلب...

نکته خیلی مهم :   ذکر  مورد استعمال داروهای گیاهی تنها بر اساس وظیفه اطلاع رسانی این سایت  میباشد و به هیچ عنوان به معنای تجویز یا تکذیب مورد درمانی ذکر شده نمی باشد .

یونجه                 Alfalfa

نام علمی        Medicago sativa

     

ادامه مطلب...

نظر

<!--:fa-->زیبایی را برای جوش های صورتتان آشپزی کنید<!--:-->


یکی از بهترین ماسک‌های خانگی برای پوست‌های چرب، ماسک موز و عسل است. این ماسک از تجمع چربی زیر پوست جلوگیری می‌کند و مانع تولید جوش‌ می‌شود. ضمنا چربی پوست را در حد متعادلی نگه می‌دارد، بدون اینکه باعث خشکی پوست شود. این ماسک را می‌توانید در چند دقیقه و با هزینه‌ای اندک تهیه کنید.
طرز تهیه:

  • 1 عدد موز ،ترجیحا پخته. اگر از موز یخ‌زده استفاده می‌کنید، بعد از اینکه یخ موز باز شد، از آن استفاده کنید.
  • 1 قاشق سوپ خوری عسل
  • یک عدد پرتقال یا لیمو
  • ادامه مطلب...
نظر

<!--:fa-->فکت گرافی – خیار درمانی کنید<!--:-->

 

خیار بیش از هرنوع ویتامینی، گروه ویتامین‌های ب را پوشش می‌دهد. مصرف روزانه خیار می‌تواند جایگزین خوبی به جای قرص‌های فولیک‌اسید که برای جذب آهن و خون‌سازی است، باشد. کلسیم، آهن، روی، ویتامین سی، فسفر و پتاسیم از دیگر مواد موجود در خیار است.
در تصویر زیر چند نکته مهم در مورد خیار که دونستنش در زندگی روزمره به شما کمک می کند را نشان می دهد . سایز این عکس هم برای پرینت گرفتن و هم برای استفاده به عنوان کاغذ دیواری دسکتاپ کامپیوترتان مناسب است .

ادامه مطلب...

نظر

<!--:fa-->چه نوع چای برای چه حال و هوایی خوب است؟<!--:-->

 

یک فنجان چای گرم بنوشید تا روح‌تان نفس تازه‌ای بکشد، جسم‌تان در مقابل بیماری‌ها مسلح شود و هوای سرد نه قابل تحمل که لذتبخش شود.
چای غریبه‌ها را تبدیل به آشنا می‌کند و همه سدهای فرهنگی را می‌شکند. چای حاوی آنتی‌اکسیدان‌های سودمندی است که با سرطان مبارزه می‌کنند. به علاوه، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و هوشیاری ذهن را بالا می‌برد، سطح هورمون‌های ایجاد استرس را کم کرده و کمک می‌کند آرام بخوابید.
امروز در هر جای جهان انواع چای تولید و عرضه می‌شود. ما در اینجا 6 نوع چای را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید متناسب با حال و هوای‌تان یکی از آنها را انتخاب کرده بنوشید.

ادامه مطلب...

نظر

<!--:fa-->شامپو طبیعی خودتان را بسازید<!--:-->

 

در خانه شما موادی وجود دارد که از ترکیب آنها می‌توانید، شامپویی طبیعی و عالی برای موهای‌تان بسازید. از ترکیب زیر استفاده کنید، نتیجه سریع و فوق‌العاده آن ممکن است خرید شامپو را از لیست لوازم بهداشتی خانه حذف کند.

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 1 عدد تخم‌مرغ
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

طرز تهیه:

همه ی مواد را در داخل مخلوط کن بریزید و تا زمانی که کاملا با همدیگر مخلوط شوند، به کار هم‌زدن ادامه دهید.

ادامه مطلب...

نظر

<!--:fa-->فکت گرافی – بابونه درمان همه‌ی دردهاست<!--:-->

 

بابونه درمان همه ی درد هاست . اگر هنوز در مورد درستی این جمله مطمئن نیستید، یک سری به عطاری بزنید و کمی از این گیاه رو که خشک شده اون، مثل توپ‌های زرد متمایل به قهوه‌ای بخرید و هر شب خودتون رو به یک لیوان دم‌نوش خوش طعم و پر خاصیت بابونه مهمون کنید. به امتحانش می ارزد.

در تصویر زیر چند نکته مهم در مورد بابونه که دونستنش در زندگی روزمره به شما کمک می کند را نشان می دهد . سایز این عکس هم برای پرینت گرفتن و هم برای استفاده به عنوان کاغذ دیواری دسکتاپ کامپیوترتان مناسب است .

ادامه مطلب...

نظر

<!--:fa-->سلام چای زنجبیل، خداحافظ سرماخوردگی<!--:-->

 

نیمه دوم سال با یک عطسه، شروع می‌شود. سرماخوردگی یا برادر پیشرفته آن یعنی آنفولانزا همراه با سرما وارد زندگی ما می‌شود و تا آخر فصل سرد رهایمان نمی‌کند. استراحت و نوشیدن مایعات توصیه همیشگی برای درمان سرماخوردگی است. اما اینجا یک توصیه خانگی مفید برای درمان سرماخوردگی داریم که شما را از شر عوارض این بیماری دور نگه می‌دارد.
 
برای تهیه این چای، همین الان هم مواد اولیه‌اش را در خانه دارید!

هرجا که اولین علائم سرماخوردگی را حس کردید، بساط این نوش‌دارو را علم کنید. این کار از بروز سرماخوردگی پیشگیری می‌کند. این چای نه تنها آرامتان می کند بلکه سیستم ایمنی بدنتان را نیز تحریک کرده و شما را گرم می کند.

سه ماده سری برای درست کردن چای سرماخوردگی، زنجبیل، آب‌لیمو و عسل است.
ادامه مطلب...

نظر

<!--:fa-->فکت گرافی – فلفل دلمه ای دارنده مدال سبزی خیلی خوش رنگ<!--:-->

 

فلفل دلمه ای، دارنده مدال سبزی خیلی خیلی خوش رنگ، خواص بسیار زیادی دارد. علاوه بر تمام اینها خوشمزه هم هست. فلفل دلمه را چه بپزید، چه خام در سالاد خرد کنید و یا در کنار غذا قرار دهید، چه به صورت عصاره، خشک شده و پودر آن را استفاده کنید، در تمام این ها نقش پر رنگی در سلامت شما ایفا می کند.
در تصویر زیر چند نکته مهم در مورد فلفل دلمه ای که دونستنش در زندگی روزمره به شما کمک می کند را نشان می دهد . سایز این عکس هم برای پرینت گرفتن و هم برای استفاده به عنوان کاغذ دیواری دسکتاپ کامپیوترتان مناسب است .

ادامه مطلب...

نظر

فکت گرافی – 5 توصیه سلامتی درمورد پرتقال


فکت گرافی – 5 توصیه سلامتی درمورد پرتقال

تا چند سال پیش، پرتقال یعنی پاییز و زمستان اما الان وسط تابستان هم در هر میوه فروشی هست. این میوه خوشرنگ و همیشه در دسترس مدال قهرمانی “داروی خوشمزه” را دارد.
 
در تصویر زیر چند نکته مهم در مورد پرتقال که دونستنش در زندگی روزمره به شما کمک می کند را نشان می دهد . سایز این عکس هم برای پرینت گرفتن و هم برای استفاده به عنوان کاغذ دیواری دسکتاپ کامپیوترتان مناسب است
ادامه مطلب...