سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

در بازی جنگ نفت صورت گرفت؛
رهبر ایران طی یک سخنرانی اعلام می کند ایران "نمی‌تواند اجازه دهد عراق بار دیگر در چنگال استکبار بیفتد و چند ساعت بعد اولین واحدهای رزمی ایران از مرز عراق رد می‌شوند.
به گزارش مشرق ، بازی "جنگ نفت: حملات ایران" که از جمله بازی های استراتژیک است تلاش می کند تا جنگ احتمالی آینده ایران را شبیه سازی کند. 


 

  

 

ادامه مطلب...

HP Spectre 1:یکall-In-Oneبا صفحه لمسی و ویندوز

xlarge-hp-company-new-computers-news-and-pictures-by-www.repro.ir1

هنگامی که اج پی در سال 2008 اولین کامپیوتر آل این وان (همه در یکجا) TouchSmart خود را عرضه کرد، پتانسیل چنین ماشینی به خوبی واضح و مشخص بود. هرچند که ایده به صورت کامل اجرایی نشده بود. اکنون دستگاه 23.6 اینچی HP Spectre One وارد می شود. محصولی با تکنولوژی لمسی IR که در ابزارهای قبلی این شرکت هم به کار رفته است: یک پنل چند لمسی خازنی.

ادامه مطلب...

آیا ویندوز 8 صنعت کامپیوترهای شخصی را نجات می‌دهد؟

samsung-win8.jpg.h380-www.repro.ir1

قبلا هم در مجله تکنولوژی رپرو چندین بار مطالبی در مورد ویندوز هشت و تأثیر آن رو وضع اقتصادی کامپیتورهای خونگی گزاشتیم. جمعه هفته گذشته بود که اینتل، غول دنیای پردازنده‌ها، خبر بدی را به صاحبان سهام و تحلیلگران داد: پیش‌بینی درآمد کمپانی برای 3 ماه سوم 2012، از 13.8 تا 14.8 میلیارد دلار به 12.9 تا 13.5 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. این را مقایسه کنید با درآمد 14.2 میلیارد دلاری در بازه زمانی مشابه مربوط به سال گذشته، تا بفهمید چرا جای نگرانی هست.

ادامه مطلب...

نسخه پیش‌نمایش فایرفاکس مترو برای ویندوز 8 RTM

mozila-firefox-metro-for-windows8-rtm-new-news-and-pictures-by-www.repro.ir

موزیلا نسخه پیش‌نمایش مرورگر محبوب خود برای ویندوز 8 را منتشر نموده است. این نسخه که فعلا فقط برای نسخه RTM سیستم عامل جدید مایکروسافت ارائه شده، بسیاری از ویژگی‌هایی نسخه‌های iOS اندروید را به همراه دارد و با رابط کاربری ویندوز 8 یکپارچه شده است. در ادامه معرفی خصوصیات نسخه پیش‌نمایش فایرفاکس مترو با مجله تکنولوژی رپروهمراه باشید.

ادامه مطلب...

انتشار طرح های ساخت بشقاب پرنده پس از 56 سال

Fig-2-Cutaway-of-Aircraft-Structure-medium_landscape-new-news-and-pictures-by-www.repro.ir

اسنادی که به تازگی توسط ارتش آمریکا غیرمحرمانه اعلام شده اند، فاش می کنند که نیروی هوایی این کشور در سال 1956 در حال کار بر روی نوعی ابزار پرنده دایره مانند بوده و «پروژه 1794» توسط بخش سیستم های هوافضای نیروی هوای ارتش در دست تحقیق و توسعه بوده است. این اسناد همچنین نشان دهنده قرارداد میان نیروی هوایی و شرکت کاناداییAvro Aircraft Limited هستند.

ادامه مطلب...

ناسا، شگفت‌انگیزترین عکس پاناروما از مریخ را منتشر کرد !!

mars-surface-repro.ir-2

بالاخره ناسا عکسی فوق العاده شگفت انگیر رو از مریخ پخش کرد که بصورت پاناروما گرفته شده است.این عکس بسیار بسیار جذاب است زیرا به شما اجازه میدهد که مریخ رو بصورت عکس ببینید.بدون توضیحات بیشتر فقط عکس رو قرار  دادم که این سیاره رو به روایت عکس ببینید.

ادامه مطلب...

ژنراتور برق هیدروژنی با منبع انرژی…

africa-new-creative-thing-invetnted-by-african-by-www.repro.ir

وقتی صحبت از منابع انرژی تجدید پذیر می کنیم به یاد چیزهایی مانند انرژی خورشیدی، باد و امواج دریا می‌افتیم اما این یک ژنراتور برق است که انرژی مورد نیاز اش را از ادرار تامین می کند.

 

یک گروه از دانش آموزان در نیجریه این ژنراتور را ساخته اند که می تواند با یک لیتر ادرار 6 ساعت برق تولید کند. ژنراتور آنها با استفاده از یک الکترولیت هیدروژن را استخراج کرده و نتیجه آن از یک فیلتر عبور داده می شود و در نهایت گاز هیدروژن به ژنراتور برق رسیده و انرژی مورد نیاز آن را تولید می کند.

آنها حاصل کارشان را در یک نمایشگاه در آفریقا ارایه کرده اند. هر چند ابداع آنها از نظر فنی آنقدرها کامل نیست و خطر انفجار هم دارد اما ایده جالب آنها به یکی از عجیب ترین ارایه ها در این نمایشگاه تبدیل شده است.

ZULRLTHEVERGENARENJIREPROGRAPGYMAG


فروش تمام Google Nexus 4 انگلیس تنها در یک ساعت

Nexus4-sell-in england-news-and-pictures-by-www.repro.ir

تمامی گوگل نکسوس 4 هایی که توسط سایت گوگل پلی برای فروش در انگلیس عرضه شده بودند، کمتر از یک ساعت به فروش رفتند. این اسمارت فون که آخرین عضو خانواده نکسوس گوگل است، از ساعت 8 صبح برای فروش در سایت گوگل پلی عرضه شد. اما در ساعت 9 صبح موجودی فروشگاه به عبارت Coming Soom تغییر یافت و همه مدل های 8 و 16 گیگابایتی نکسوس 4 تمام شده بودند.

ادامه مطلب...

پنج گام برای خرید سینمای خانگی

 


 

این روزها سینمای خانگی بخش جدایی ناپذیر از سیستم‌های صوتی و تصویری موجود در منازل است. اما یک سینمای خانگی خوب چه مشخصاتی دارد و چه نکاتی را در خرید آن باید در نظر گرفت؟ این مطلب به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

 


 

سینمای خانگی

 

سینماهای خانگی این روزها در اکثر خانه‌ها حضور دارند. حقیقتش را بخواهید، پای این کالا از زمانی در خانه‌ها باز شد که برخی از نمایندگی‌های فروش، این کالا را به عنوان هدیه ضمن خرید به خریداران تلویزیون ارائه کردند. به همین دلیل اکثر خریداران این کالا دقت چندانی به قابلیت‌های فنی و حتی ظاهری سینمای خانگی که از شرکت فروشنده دریافت می‌کردند نداشتند. به قولی ترجیح می‌دادند دندان اسب پیش کشی را نشمرده و این هدیه پررنگ و لعاب را به خانه ببرند.

اما گروهی از خریداران سینمای خانگی، علاقه چندانی به دریافت چنین هدایایی نداشته و ترجیح می‌دهند از میان نمونه‌های موجود در بازار و با آگاهی و اختیار عمل، دست به انتخاب یک سینمای خانگی بزنند. پس اگر شما هم جزو این دسته از خریداران هستید و می‌خواهید با آگاهی برای خرید یک سینمای خانگی اقدام کنید این مطلب را بخوانید:

ادامه مطلب...