سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

نظر

در منطقه عمومی خلیج فارس رخ داد؛
یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در حال گشت‌زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد.
به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کل سپاه؛ یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات در حال گشت‌زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد. 
 
در این خصوص، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام اینکه این پهپاد از نوع "اسکن ایگل" (ScanEagle) بوده است گفت: این گونه پرنده‌ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می‌آیند. 
 
وی همچنین با اشاره به آمادگی‌های نیروی دریایی سپاه در اجرای مأموریت‌های محوله و اشراف اطلاعاتی همه‌جانبه بر تحرکات بیگانگان در منطقه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز تصریح کرد: دشمنان ما از اول فروردین ماه سال 1366 حضور نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و آنچه در یک و نیم سال آخر جنگ بین ما و آنها اتفاق افتاد را دیده‌اند. این حضور از آن زمان تا به امروز وجود دارد و مسلماً وضعیت امروز ما با آن زمان قابل قیاس نیست. 
 
وی تأکید کرد: شرایط ما عالی است و آمادگی‌های نیروی دریایی سپاه در بهترین حالت قرار داد. 

لازم به یادآوری است، روز یک‌شنبه 13 آذر ماه 1390 برای نخستین بار برخی منابع از شکار یک فروند هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا توسط نیروهای مسلح ایران در شرق کشور خبر دادند؛ در ادامه و با انتشار اطلاعات جدیدی از این عملیات غرور‌آفرین مشخص شد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توانسته‌اند با اقدامات عملیاتی خود یک هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی از نوع"RQ170" را کنترل و در اختیار بگیرند.

در آن مقطع زمانی، این خبر و اعلام نوع پهپاد شکار شده، به سرعت به خبر اول رسانه‌های داخلی و بین‌المللی تبدیل شد؛ هر چند مقامات آمریکایی در واکنشی شتابزده، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران توانایی نفوذ در سیستم هدایت و کنترل این پهپاد را ندارد، سعی کردند تا خبر شکار RQ-170 را تنها یک بازی رسانه‌ای نشان دهند اما نمایش این پهپاد پیشرفته در اختیار سپاه پاسداران خط بطلانی بود بر اظهارات بی‌اساس مقامات آمریکایی.

 

 


انتهای پیام/