سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

نظر

ناسا: دنیا اول دی ماه نابود نمی شود…

Hubble-Space-Telescope-news-and-pictures-by-www.repro.ir

قصه پایان دنیا در 21 دسامبر 2012 (اول دی ماه) طی یکی دو سال گذشته چنان قوت گرفته و دهان به دهان چرخیده که شاید تنها فرد بی خبر از آن، خواجه حافظ شیرازی باشد. افرادی که به تئوری «پیشگویی پایان دنیا توسط قوم مایا» معتقدند، می گویند که قرار است در 21 دسامبر (کمتر از سه هفته دیگر) طی اتفاقات عظیمی دنیا به پایان برسد. اما به نظر می رسد NASA مخالف این ایده است و آن را رسما هم اعلام کرده.

در حقیقت این سازمان چنان به نظریه خود مطمئن است که در سایتش بخشی با نام «آنسوی 2012: چرا دنیا به آخر نمی رسد»، راه اندازی کرده است. به گفته ناسا، این شایعه از آنجا آغاز شد که برخی می گفتند شاید سیاره ای دوردست به نام Nibiru راه خود را به سوی مروارید آبی ما کج کرده است. و ناگاه این فرضیه شکل گرفت که همترازی سیاره ما و Nibiru همزمان با پایان تقویم مایا و در نتیجه پایان دنیا در 21 دسامبر 2012 به وقوع خواهد پیوست. در حالی که حتی اگر سیارات همپوشانی هم داشته باشند، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

David Morrison دانشمند فضایی ناسا می گوید: «من با جملات و حرف های کودکانی که ترسیده بودند، ناراحت شدم. فکر می کنم این بدترین بخش این خبر دروغین باشد.» ناسا می گوید مردم باید بیشتر نگران تغییرات آب و هوایی و مشکلاتی که پیش خواهد آمد باشند، تا انکه دلواپس همپوشانی سیارات و تاریک شدن زمین شوند.

ناسا اصلا به داستان در خطر بودن زمین توسط اجرام آسمانی اعتقادی ندارد و تمام اظهارنظرهای این گونه را غیرصحیح می داند. جالب اینجا است که احتمالا سیاره Nibiru اصلا وجود خارجی نداشته باشد و این داستان های ترسناک برای اولین بار از سال 2003 شروع شدند. به گمانم به جای نگرانی بی مورد بهتر است کمی صبر کنید تا روز 22 دسامبر (دوم دی ماه 1391) همین جا اخبار جذاب پایان دنیا را بخوانید!