سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

نظر

<!--:fa-->مورچه ها ! بروید بیرون<!--:-->

 

برای خارج کردن مورچه ها از خانه تان میتوانید از روش هایی که نه هزینه زیادی دارند و نه کار سختی هستند، استفاده کنید. با به کار بردن این روش ها به جای حشره کش های شیمیایی، می توانید به خودتان مدال نجات زمین را بدهید.
 
سرکه:
پیشخوان، کابینت‌ها و هر مکان دیگری را که محل عبور مورچه‌هاست با محلولی از سرکه سفید و آب که 50 – 50 با هم مخلوط شده‌اند، پاک کنید. در طول روز چندین بار این عمل را تکرار کنید تا اثر بهتری داشته باشد. مورچه‌ها از بوی سرکه نفرت دارند و فضاهایی را که آغشته به این بو هستند، از مسیرشان حذف می‌کنند.

گچ یا پودر بچه:
تمام مسیر عبور مورچه‌ها را از مقصد، با گچ خط بکشید و یا پودر بچه بپاشید. مواد تشکیل دهنده گچ و پودر بچه، دفع کننده‌ای طبیعی برای مورچه‌ها هستند.

ادویه‌جات:
دارچین، نعناع، فلفل‌هندی، فلفل‌قرمز، فلفل‌سیاه، میخک یا سیر( هر کدام که در دسترس تان بود ) را در لانه‌ی مورچه‌ها بریزید.
با گذاشتن برگ بو در کابینت‌ها، کشوها و محفظه‌ها می‌توانید از حضور مورچه‌ها جلوگیری کنید. بوی این گیاهان یک دفع‌کننده طبیعی و قوی علیه مورچه‌هاست.
تفاله قهوه را در باغ و دورتا دور فضای بیرونی منزلتان بپاشید. مورچه‌ها و گربه‌ها هر دو از این بو بیزارند و خانه ترجیح می‌دهند وارد خانه‌ای که بوی قهوه می‌دهند نشوند.

پوست خیار و مرکبات:
پوست خیار و مرکبات را در مناطقی که مورچه‌ها حضور دارند بیندازید. در پوست خیار ومرکبات نوعی قارچ وجود دارد که برای مورچه ها سمی است و آنها به طور غریزی نزدیک آن نمی‌شوند.
با به کارگیری هر کدام از این روش‌ها می‌توانید با خیال راحت به زندگی بدون مورچه در خانه ادامه دهید.