سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

سفری به سرزمین اساطیر دیروز،‌ محرومان امروز/
تنها سه خانه در این روستا بود که از سنگ ساخته شده بود و بقیه خانه‌ها به شکل کپر بودند البته برخی از کپرها به جای آغل بزها یا آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گرفتند؛ آب روستا نیز از محل منبعی تأمین می‌شد که بیشتر شبیه یک حوضچه بود و تقریبا هر دو هفته یک بار با تانکر آب می‌آوردند و به درون آن می‌ریختند و از آن استفاده می‌کردند ...
به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به سیستان و بلوچستان، عصر روز جمعه 12 آبان ماه بود که در ادامه سفر اردوی جهادی پس از گذر از جاده‌های خاکی و سنگلاخی به روستای کنارک رسیدیم، روستایی که به خاطر برخی عقاید مذهبی، تماشای تلویزیون و گرفتن عکس از زنان خود را حرام می‌دانستند. 

کودکانی که از دوربین وحشت داشتند

از فاصله دور که در حال وارد شدن به روستا بودیم، زنان و دخترانی را دیدیم که روی حصیری نشسته بودند و مشغول گلدوزی بودند اما همین‌ که خودروهای ما را دیدند که در روستا توقف کرد به سرعت وسایلشان را جمع کردند و به داخل خانه‌هایشان دویدند. 

در این روستا حتی کودکان هم از دیدن دوربین‌های عکاسان گروه خبری می‌ترسیدند و با گریه فرار می‌کردند؛وقتی از ابوبکر 23 ساله که به‌ تازگی متأهل شده بود پرسیدیم عکسی از عروسی خود دارد یا نه؛ خیلی قاطعانه جواب داد: نه من اجازه نمی‌دهم کسی از زنم عکس بگیرد. 

 

قیمت سکه در بازار امروز تغییر چندانی پیدا نکرده به طوری که سکه طرح قدیم به قیمت 1 میلیون و 160 هزار تومان به فروش می رسد.
محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: سکه طرح قدیم و جدید به قیمت 1 میلیون و 160 هزار تومان، نیم سکه 582 هزارتومان، ربع سکه 293 هزارتومان و سکه گرمی 172 هزارتومان در بازار امروز داد و ستد می شود.





دبیر کمیته مدیریت مجلس گفت: سیاست تشویقی اجرای رایگان عمل "وازکتومی" و "توبکتومی" ‌با ابلاغ وزارت بهداشت متوقف شده و اجرا نمی‌شود.
شهلا میرگلو‌ بیات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت اجرای سیاست‌های تشویق کنترل جمعیت گفت: سیاست تشویقی اجرای رایگان توبکتومی و وازکتومی متوقف شده و اجرا نمی‌شود.
وی افزود: در راستای ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر عدم اجرای این دو روش به صورت تشویقی، کسانی که خواستار انجام عمل توبکتومی و وازکتومی می‌شوند هیچگونه حمایت مالی از آنها نخواهد شد.
دبیر کمیته مدیریت مجلس خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در حال رسیدگی به لایحه اصلاح قانون کنترل جمعیت است که در‌ آن، موضوع سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت ذکر شده است.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه به عنوان یکی از طراحان اصلی این طرح در توضیحات خود برای توجیه دلایل انجام این کار به توزیع نامه‌ای در جانامه نمایندگان علیه تقاضای این تحقیق و تفحص اشاره کرد.
کد خبر: 285007
تاریخ انتشار: 23 آبان 1391 - 16:37
در جلسه امروز مجلس در جریان بررسی طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادار، موضوع نامه ای بدون اسم و امضا در مخالفت با این طرح که در جا نامه ای نمایندگان قرار گرفته بود، بحث بر انگیز شد، این در حالی است که امضا و مجوزی کتبی بر برگه نخست این نامه بیانگر تایید انتشار و توزیع آن از سوی هیات رئیسه مجلس است .

کد خبر: 285051
تاریخ انتشار: 23 آبان 1391 - 22:27
جدیدترین سامانه پرتاب موشک پدافند هوایی هاگ با نام «قادر» در رزمایش مدافعان آسمان ولایت4 تست عملیاتی شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، عصر امروز و در دومین روز از برگزاری رزمایش بزرگ و مشترک پدافند هوایی با نام مدافعان آسمان ولایت4، جدیدترین سامانه موشکی با نام «قادر» به صورت عملیاتی تست شد و با شلیک موشک توانست هدف مورد نظر را منهدم کند.