سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

کوچه بنی هاشم مدینه منوره - گزارش تصویری

کوچه بنی هاشم مدینه منوره - گزارش تصویری

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) - گزارش تصویری از کوچه و محله بنی هاشم که از سایت ها ی مختلف گردآوری شده است

اگر شما مخاطب گرامی نیز تصویری از مدینه ی منوره و کوچه  بنی هاشم پیش از تخریب در اختیار دارید لطفا برای ما بفرستید.

ادامه مطلب...

پیرمردی که دکتر شریعتی را دفن کرد+عکس

«مراد نورعلی» پیر زینب‌دوست که نزدیک به 70 سال خادم حرم حضرت زینب(س) است، در گپ‌وگفتی دوستانه از خاطراتش، از دفن دکتر شریعتی، خانه‌دار شدن بعد از 40 سال و نجات یافتن از مرگ حتمی در انفجار قبلی زینبیه می‌گوید.

قانون- نام این پیرمرد «مراد» و شهرتش «نور علی» است، در «همدان» متولد شده است و در جوانی بعد از اقامت در «کربلا» راهی دیار شام شده و از آن زمان تاکنون در حرم حضرت زینب (س) و در منطقه زینبیه دمشق زندگی کرده است.

به گزارش صراط، این پیرمرد افتخار دارد که 67 سال خادمی پیام‌آور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین در دمشق را در کارنامه خود ثبت کرده و از روی علاقه و عشقی که به زینب کبری سلام الله علیها دارد، نام خود را به «مراد نورعلی زینب دوست» تغییر داده است.

ادامه مطلب...

در سال 1995 آلمان شاهد رویدادی عجیب بود که رسانه های وقت آنرا زلزله مذهبی در آلمان خواندند. خانم کریستینا بکر که از گویندگان پرطرفدار تلویزیون آلمان بود.
به گزارش هشترودروی خط به نقل از ملت ایران ، در سال 1995 آلمان شاهد رویدادی عجیب بود که رسانه های وقت آنرا زلزله مذهبی در آلمان خواندند. خانم کریستینا بکر که از گویندگان پرطرفدار تلویزیون آلمان بود، ناگهان با پذیرش دین اسلام و انتخاب حجاب اسلامی، جامعه آلمان را به شوک برد.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: من دست خط امام(ره) را که درباره ساخت مصلی نوشته بودند دیدم، ایشان تاکید داشتند«مصلی بزرگ، محکم و بدون هیچگونه تزییناتی ساخته شود» اما این گونه نشد و متاسفانه شرکت پنیر گلپایگان افتتاح شد اما هنوز مصلی به بهره‌برداری نرسیده است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی روز شنبه در مراسم کلنگ زنی 72 مسجد همزمان با فرارسیدن ماه محرم با بیان این که شهرداریها بودجه‌هایی را که در اختیار دارند باید صرف خدمات عمومی کنند گفت: چه خدماتی بهتر از ساخت و توسعه مساجد. باید از شهرداری تهران برای توسعه مساجد تشکر کنیم، چرا که در تهران در حد مناسب برج، بزرگراه و اتوبان و... وجود دارد اما مسجد با توجه به میزان جمعیت کم داریم و باید به توسعه مساجد در شهر توجه ویژه شود.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) باید معقول و خردمدار باشد اینها به گردن ما حقّ حیات دارند ما را زنده کردند ما شبانه‌روز باید شاکر باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء در درس اخلاق هفتگی خود که همزمان با شروع ماه محرم و در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد به تبیین وظیفه شیعیان در این ایام پرداختند و اظهار داشتند:ذات اقدس الهی, وجود مبارک رسول گرامی(علیه و علی آله آلاف التحیّة و الثناء) را برای نجات ما فرستاده است و آن حضرت ما را زنده کرد. آنچه در سوره? مبارکه? انفال هست این است که هدایت آن حضرت در حقیقت یک آب زندگانی است که جامعه را زنده می‌کند ?یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ?[1] وقتی خدا و پیامبر شما را به مسائل دینی, عقاید دینی, اخلاق دینی, حقوق دینی دعوت می‌کنند اینها عامل حیات شماست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیجیان ایران و جهان برای صدور فرمان آزادی بیت‌المقدس لحظه‌شماری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی در حاشیه مراسم تجدید میثاق بسیجیان با آرمان‌های امام راحل در جمع خبرنگاران، درباره حمله رژیم صهیونیستی به غزه گفت: اقداماتی که کشورهای منطقه تاکنون انجام داده‌اند در حد فراخوان سفیر بوده است که اقدام قابل قبول و جدی محسوب نمی‌شود.

ده منزل تا بهشت (1)
کوفه شدن کاری ندارد. اگر صدایی برای دادخواهی از مظلومی بلند نشود. اگر پذیرفتن ظلم یک ترفند تلقی شود نه یک ننگ، وقتی مردم ، خانه‌شان و شهرشان پر از تناقض باشد؛ همه شهر‌ها کوفه هستند.
کد خبر: 285585
تاریخ انتشار: 27 آبان 1391 - 10:39
«حسین میا به کوفه، کوفه وفا ندارد»؛ سال‌هاست شعیان در عزای شهیدان کربلا، افزون بر ذکر رشادت‌ها و دلاوری‌های امام و یارانش به مذمت کوفه نیز می‌پردازند؛ شهری که در تاریخ به بی‌وفایی شهرت یافت و اینک در باور عامه مردم، هر شهر و حتی مکانی که نشان از بی‌وفایی ثبات و اطمینان‌خاطر در آن نباشد، به کوفه تشبیه می‌شود. 

اما کوفه چه کرد که به شهر نامردمان شهره شد؟ آیا این تنها کوفه است که شهر نامردان است؟ 

هرچند پیشترها نیز از اهل بیت، مولا علی ـ علیه‌السلام ـ که پایتخت عدالتش را در این شهر بنا کرده بود، طعم نارفیقی کوفیان را چشیده بود و حتی یک بار در منبری آنها را نفرین کرده بود، روشن است که مهمترین نقش کوفه در تاریخ اسلام، مربوط به حادثه عاشوراست؛ جایی که کوفیان، امام حسین (ع) را با وعده یاری و کمک دعوت کردند و هنگامی که امام به نزدیکی شهرشان رسید، راه را بر او بستند، شمشیر کشیدند و مهمانشان را تشنه سر بریدند و خانواده‌اش را غارت کردند و سپس پشیمان گشته و حتی خونخواه امام شدند. 

چرا برخلاف ضریح و مرقد امان دیگر، ضریح مرقد مطهر سیدالشهدا(ع) شش گوشه ساخته شده است؟
کد خبر: 285822
تاریخ انتشار: 27 آبان 1391 - 17:05
ضریح جدید حرم مطهر امام حسین(ع) به کربلا رسیده و قرار است جایگزین ضریح قبلی شود. ضریحی که مثل همه ضریح های قبلی این حرم مطهر، شش گوشه دارد.

به گزارش مهر، با رسیدن ضریح جدید حرم مطهر امام حسین(ع) به کربلا، شمارش معکوس برای نصب آن آغاز شده است. ضریحی که در طول 6 سال با طراحی استاد محمود فرشچیان و با دستان هنرمندان ایرانی ساخته شده است. این ضریح قرار است جایگزین ضریح فعلی  حرم امام حسین(ع) شود.

از طلا و نقره ایرانی تا چوب میانماری

در ساخت ضریح جدید که مساحت پلان آن 22?86متر مربع است، حدود 4.5 تن نقره خالص ، حدود 120 کیلوگرم طلای خالص ،600 کیلوگرم مس و حدود 400 کیلوگرم استیل و مقداری فلزات دیگر برای اتصالات ضریح به کار رفته است. وزن چوب های به کاررفته در ضریح مظهر حدود 5.5 تن است. این چوبها طبق شناسنامه روی آنها در سال 2003 از درخت ساج و جنگلهای کشور میانمار درجنوب آسیا تامین شده است. چوبی که بالاترین طول عمر و مقاومت را داراست. ضریح جدید در ابعاد 5?04 در 7?34 و با ارتفاع: 4?49متر  ساخته شده و 20 پنجره هم دارد.

غیر از استاد محمود فرشچیان که طراحی ضریح به عهده اش بوده، افراد بسیاری نیز در کارگاه ساخت این ضریح مقدس فعالیت کرده اند.

قیام سید الشهدا (علیه السلام) قیام برای خدا

قیام سید الشهدا (علیه السلام) قیام برای خدا

*شگفتی از قیام سالار شهیدان 
 

کسانی هستند که به صحنة خونین عاشورا ، با دیدة تعجب و حیرت می‌نگرند و نمی‌توانند این حقیقت را در فکر خود هضم کنند که یعنی چه و چگونه ممکن است که جمعی از بزرگان و اندیشمندان بشری، از جا برخیزند و عالماً و عامداً خود و عزیزان خود را به دهانة مرگ انداخته و رضا به کشته شدن بدهند؛ و مخصوصاً زنان و کودکان خود را به چنگال اسارت بیفکنند؛ تنها برای اینکه دین خدا را در دنیا حفظ کنند و آن را از کهنه و متروک گشتن نجات دهند. 
آیا این کار از نظر عقلا و خردمندان عالم، مقبول و مورد تأیید است؟


سه بعد در نهضت عظیم حسینی

 

سه بعد در نهضت عظیم حسینی

ازسه بعد و با سه دیدگاه، این نهضت عظیم حسینی را که در تاریخ این طور ماندگار شده است، می شود نگاه کرد؛ در هر سه بعد، آنچه که بیش از همه چشم را خیره می کند، احساس عزت و سربلندی و افتخار است. 
یک بعد، مبارزه ی حق در مقابل باطل مقتدر است که امام حسین و حرکت انقلابی و اصلاحی او چنین کرد. یک بعد دیگر، تجسم معنویت و اخلاق در نهضت حسین بن علی است؛ در این نهضت عرصه ی مبارزه یی وجود دارد که غیر از جنبه ی اجتماعی و سیاسی و حرکت انقلابی و مبارزه ی علنی حق و باطل می باشد و آن، نفس و باطن انسانهاست. آن جایی که ضعفها، طمعها، حقارتها، شهوتها و هواهای نفسانی در وجود انسان، او را از برداشتن گامهای بلند باز می دارد، یک صحنه ی جنگ است؛ آن هم جنگی بسیار دشوارتر. آن جایی که مردان و زنان مؤمن و فداکار پشت سر حسین بن علی علیه السلام راه می افتند؛ دنیا و مافیها، لذتها و زیباییهای دنیا، در مقابل احساس وظیفه از چشم آنها می افتد؛ انسانهایی که معنویت مجسم و متبلور در باطنشان، برجنود شیطانی- همان جنود عقل و جنود جهلی که درروایات ما هست - غلبه پیدا کرد و به عنوان یک عده انسان نمونه، والا و بزرگ، در تاریخ ماندگار شدند. بعد سوم که بیشتر در بین مردم رایج است، فجایع، مصیبتها، غصه ها، غمها و خون دلهای عاشوراست. لیکن در همین صحنه ی سوم، باز هم عزت و افتخار هست. کسانی که اهل نظر و فکر و تأملند، باید هر سه بعد را دنبال کنند.