سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

شایع‌ترین آسیب‌های عضلانی در ورزش

هر سال حدود 4 درصد از ورزشکاران به دلیل یک آسیب ورزشی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. این موضوع بسیار طبیعی است، زیرا هر نوع فعالیت بدنی، حتی پیاده‌روی نیز اگر درست انجام نشود، در طولانی‌مدت به ماهیچه‌ها و مفاصل آسیب می‌رساند. از سوی دیگر احتمال بروز آسیب در ماهیچه‌ ها و تاندون‌ها و حتی در موارد نادر، شکستگی استخوان نیز در ورزشکاران بیش از مردم عادی است. پس، چه بهتر که هنگام ورزش، احتیاط‌های لازم را به عمل آورید تا احتمال بروز آسیب‌های جسمی‌ به حداقل برسد.

آسیب‌ عضلانی در ورزش

ساختار بدن هر انسانی متفاوت از دیگری است و در برخی ساختارها، نقاط ضعیفی وجود دارد که می‌تواند احتمال آسیب‌های ورزشی را افزایش دهد؛ به عنوان مثال آسیب‌دیدگی اعضای پایینی می‌تواند به دلیل داشتن کف پای صاف ، بلندی یا کوتاهی قد در مقایسه با قد طبیعی و زانوهای پرانتزی باشد، اما دلیل اصلی این آسیب‌ها، بد آماده کردن بدن خود برای ورزش است.

برای انجام تمامی فعالیت‌های ورزشی ابتدا باید بدن خود را گرم کنید تا ماهیچه‌ها نرم شوند. حرکات کششی، عملکرد ماهیچه‌ها را بهبود می‌بخشد و بهترین حرکت برای پایان ورزش و آرام کردن بدن است.

وقتی ورزش را آغاز می‌کنید، نباید اعتماد بیش از حد به خود داشته باشید و با حرکات سنگین شروع کنید. لازم نیست همان ابتدا رکوردها را بشکنید. ورزشباید به تدریج و با بالا رفتن استقامت بدنی سنگین شود. وقتی روزه‌اید، ورزش نکنید.

در طول ورزش باید مرتبا آب بنوشید. آب‌رسانی به بدن، به جریان خون درون فیبرهای ماهیچه‌ای کمک می‌کند.

ادامه مطلب...

فواید ورزش پیلاتس و یوگا

 


یوگا و پیلاتس از ورزش هایی هستند که هم برای سلامت جسم مفیدند و هم برای سلامت روح. در این مقاله، فواید اینورزش ها را برای شما بیان می کنیم.

 

 

 


 

ورزش پیلاتس

فواید ورزش پیلاتس

1- تناسب کل بدن

بر خلاف برخی ورزش ها، در پیلاتس تمامی اندام ها کار می کنند و هیج اندامی در حال استراحت نیست. ورزش پیلاتس، متمرکز بر قدرت است و تمام بدن در این ورزش به فعالیت می پردازد.

تمرینات پیلاتس، قدرت و تعادل عضلانی را افزایش می دهند. همچنین، باعث انعطاف پذیری بدن می شوند و نیز دامنه حرکت مفاصل را زیاد می کنند.

توجه به عمل تنفس و ذهن، کمک می کند که فرد زودتر به تناسب اندام برسد. پیلاتس در طرح های نوتوانی نیز کاربرد وسیعی را دارد.

  ادامه مطلب...

تغذیه فوتبالیست ها

تغذیه فوتبالیست ها ( 1)

فوتبال، ورزشی است مبتنی بر قدرت، سرعت و مهارت که هر سه ی آنها می توانند تحت تأثیر نوع ، زمان، نحوه ی مصرف مواد غذایی و نوشیدنی ها، توسط ورزشکار قرار گیرند. نیاز به انرژی و دیگر مواد مغذی د ر ورزش کاران رشته ی فوتبال با توجه به وزن بدن، وضعیت بلوغ، فصل انجام مسابقات و حتی جایگاه بازی کن در زمین (مدافع، مهاجم و یا دروازه بان) متفاوت است. به طور مثال فعالیت های یک مهاجم، بر توان و قدرت، متمرکز است. در حالی که یک مدافع می باید از سرعت و چابکی لازم برخوردار باشد. بنابراین جهت دست یابی به اهداف ورزشی و برای تأمین نیازهای تغذیه ای فردی، برنامه های غذایی به صورت انفرادی تنظیم می گردد و ورزش کاران این رشته می باید سعی کنند تا ذخایر انرژی مناسبی جهت تمرینات و مسابقات داشته باشند.

در عین حال برخی ورزش کاران به وضع تغذیه ی خود بی توجه اند و این امر موجب آسیب و نقص عملکرد ورزشی آنها خواهد شد.

ادامه مطلب...

چرا دیابتی ها نیاز به ورزش دارند؟

چرا بدن شما نیاز به ورزش کردن دارد؟

فعالیت فیزیکی برای هر فردی مفید است، اما شما که به‌عنوان یک فرد دیابتی هستید،

ورزش منظم سبب کنترل قند خون در بدن شما می‌شود؛ زیرا زمانی که ورزش می‌کنید، قند خون سریع‌تر به مصرف می‌رسد.

ورزش به کنترل وزن شما کمک می‌کند. ورزش و رژیم غذایی در کنار یکدیگر باعث کنترل بهتر دیابت می‌شود. ورزش سبب بهبود و پیشرفت جریان خون در قلب و ریه‌ها می‌گردد.

ادامه مطلب...

هشت ورزشی که شما را لاغر می‌کند

 


این که همه ما می دانیم برای لاغر شدن و رسیدن به اندام متناسب، تنها رژیم گرفتن کافی نیست و بایدورزش کنیم اما باز هم بسیاری از ما با هر بهانه ای که شده از ورزش کردن دوری می کنیم
بهانه هایی مثل کمبود وقت، دور بودن باشگاه ورزشی، آماده نبودن بدن برای انجام تمرینات ورزشی و ده ها دلیل دیگر باعث می شوند روزبه روز بدنی ضعیف تر و اضافه وزن بیشتری داشته باشیم اما برای ترغیب خود به ورزش کردن چه کاری باید انجام دهیم؟ شاید یکی از راه های موثر، انتخاب یک ورزش جدید و هیجان انگیز باشد. در ادامه مطلب می توانید چند ورزشکه شاید کمتر به آن ها فکر کرده باشید، مرور کنید؛ به این شرط که بعد از خواندن آن ها یکی را انتخاب کرده و دست به کار شوید!
بوکس ایران با سه مدال

 

 

 بوکس

هیجان تان را تخلیه کنید

بوکس از ورزش هایی است که تحرک زیادی در آن صورت می گیرد ضمن این که قوای بدنی را افزایش می دهد و عضلات را قوی می کند. امروزه باشگاه های بوکس بسیار بیشتر از گذشته وجود دارند و با یک جست وجوی ساده می توانید به جمع طرفداران این رشته بپیوندید و علاوه بر یاد گرفتن یک رشتهورزشی جدید، اضافه وزن تان را کم کنید.

ادامه مطلب...

آپیا در تمرین پرسپولیس

 


استفان آپیا فردا در تمرین پرسپولیس حاضر می‌شود تا در صورت مثبت بودن نظر کادر فنی به این تیم بپیوندد.

 

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر اظهار کرد: آپیا امروز به تمرین می‌آید و پس از کار زیر نظر کادر فنی در صورت صلاحدید مربیان به تیم اضافه می‌شود. ما حتما در هفته‌های آینده یکی، دو هافبک خیلی خوب به خدمت می‌گیریم.

استفان آپیا

 

شیرینی درباره غیبت سه روزه شهاب گردان در تمرین‌های این تیم اظهار کرد: گردان در این سه روز با هماهنگی کادر فنی در تمرین‌ها حاضر نشده و هیچ مشکلی با تیم ندارد. او پسر خوبی است و از فردا به تمرین بازمی‌گردد.

وی درباره گفت‌وگوی گردان با یکی از روزنامه‌ها که در آن گفته بود در نیم‌فصل از پرسپولیس جدا می‌شود، گفت: متاسفانه بعضی افراد دوست دارند برای این بازیکن حاشیه درست کنند. همان طور که یکی، دو روز پیش از قول من گفته بودند که شیرینی از وضعیت گردان خبر ندارد. همین موضوع به گردان برخورده بود. در حالی که این طور نبود و ما با هم در ارتباط بودیم.

ادامه مطلب...