سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

نظر

فکت گرافی – نکاتی که در مورد کلم باید بدانید

کلم و خانواده عیال وارش خواص زیادی دارد به شرط اینکه چند نکته مهم را در موردش بدانید. یکی از علت هایی که کلم زیاد مصرف نمی شود این هست که بسیار نفخ آور هست. برای این کار میتوانید آن را در قابلمه استیل بجوشانید . اگر هم شنیده اید با رژیم کلم میشود لاغر شد، گوش ندهید ! درست است که کلم از تبدیل مواد قندی به چربی جلوگیری می کند و حتی نمی گذارد چربی رگ ها را مسدود کند، اما اگر زیاد بخورید، باعث می شود بافت های عضلانی بدن کم شوند ولی تاثیری در از بین بردن چربی ندارد.
در تصویر زیر چند نکته مهم در مورد کلم که دونستنش در زندگی روزمره به شما کمک می کند را نشان می دهد . سایز این عکس هم برای پرینت گرفتن و هم برای استفاده به عنوان کاغذ دیواری دسکتاپ کامپیوترتان مناسب است .

ادامه مطلب...

نظر

<!--:fa-->فکت گرافی – چای سبز<!--:-->

 

هزاران سال است که مردم در چین، ژاپن، هند و تایلند از خواص چای سبز برای سلامتی مردم خبر دارند واز خواص دارویی چای سبز استفاده می کنند. این نوشیدنی از چای سیاه پر خاصیت تر است و در خیلی از موارد نقش یک دارو بی عوارض را بازی می کند.
در تصویر زیر چند نکته مهم در مورد چای سبز که دونستنش در زندگی روزمره به شما کمک می کند را نشان می دهد . سایز این عکس هم برای پرینت گرفتن و هم برای استفاده به عنوان کاغذ دیواری دسکتاپ کامپیوترتان مناسب است .

ادامه مطلب...

نظر

 


فکت گرافی – نعنا به غیر از بوی خوش و آرامبخشی، خواص دیگری هم دارد

خاصیت بوی خوش نعنا کفایت می کند تا به این سبزی، مدال قهرمانی بدهیم، اما خوبی هایش بیشتر از این حرف هاست. نعنا یک داروی سرماخوردگی، بیماری های معده و تنظیم فشار خون هم هست. علاوه بر این فواید بسیار دیگری هم دارد که سخت بود و بعدا درباره اش صحبت می کنیم.
در تصویر زیر چند نکته مهم در مورد نعنا که دونستنش در زندگی روزمره به شما کمک می کند را نشان می دهد . سایز این عکس هم برای پرینت گرفتن و هم برای استفاده به عنوان کاغذ دیواری دسکتاپ کامپیوترتان مناسب است .

ادامه مطلب...

نظر

 


فکت گرافی – 6 بیماری که دارو آن موز است

موز با مدال قهرمانی “یک میان وعده سالم و خوشمزه با قیمت مناسب”، در مسابقات “خواص دارویی میوه ها” هم به دور فینال داره نزدیک میشه !
 
در تصویر زیر چند نکته مهم در مورد موز که دونستنش در زندگی روزمره به شما کمک می کند را نشان می دهد . سایز این عکس هم برای پرینت گرفتن و هم برای استفاده به عنوان کاغذ دیواری دسکتاپ کامپیوترتان مناسب است

ادامه مطلب...

نظر

 


فکت گرافی – 5 دلیل برای خوردن بادمجان

بادمجان خیلی خاصیت دارد اگر تصمیم نداشته باشید برای 6 ماه آینده تان بادمجان سرخ کنید، بسته بندی کنید و بذارید در فریزر.
در تصویر زیر چند نکته مهم در مورد بادمجان که دونستنش در زندگی روزمره به شما کمک می کند را نشان می دهد . سایز این عکس هم برای پرینت گرفتن و هم برای استفاده به عنوان کاغذ دیواری دسکتاپ کامپیوترتان مناسب است .

ادامه مطلب...

نظر

 


فکت گرافی – این 6 خاصیت پیاز فاصله شما را تا بیمارستان زیاد می کند

پیاز هم ارزان است. هم پر از خاصیت . پس چرا هر روز نمی خورید ؟ بو می دهد ؟ بعدش یک تکه نان سوخته یا یک عدد گردو بخورید .
 

در تصویر زیر چند نکته مهم در مورد پیاز که دونستنش در زندگی روزمره به شما کمک می کند را نشان می دهد . سایز این عکس هم برای پرینت گرفتن و هم برای استفاده به عنوان کاغذ دیواری دسکتاپ کامپیوترتان مناسب است
  ادامه مطلب...

خواص آلوورا

آلوورا

 

 

نام آلوورا در لغت به معنای ماده تلخ درخشان می باشد که از کلمه عربی آلوئه بر گرفته میباشد آلوورا در ایران به نام صبر زررد مشهور است آلوورا چنان خواص چشمگیر ومتعددی داردکه نامها والقاب زیادی از قبیل : گیاه درمانگر، گیاه سوختگی ، دکتر گلدنی ، گرزبهشتی را به خود تخصیص داده است .

این گیاه بومی آفریقای شمالی است اما در مناطق خشک- گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان، هم به عنوان گیاه زینتی و هم گیاه درمانی کشت می کنند.

این گیاه در ایران باستان در استان هرمزگان بویژه در بندر لنگه ،بندر سیریک ، ارتفاعات بشاگرد ،قشم ودر بوشهر وسیستان وبلوچستان می روید . 

اگر چه آلوورا هزاران سال است که نقش مهمی را در پزشکی سنتی ایفا می کند اما از کشف خواص بی همتای آن توسط طب مدرن امروزی زمان زیادی نمی گذرد .

ادامه مطلب...

گیاه کاسنی، گیاه همه کاره!

 


 

گیاه کاسنی بیماری‌های کبدی را برطرف و فعالیت قلب و کلیه را تقویت می‌کند و از ابتلا به قولنج جلوگیری می‌نماید و مسکن تب‌های طولانی مدت است.

 


 

کاسنی؛ مقوی کبد و معده

 

کاسنی گیاهی پایا، علفی به ارتفاع نیم متر تا 5/1 متر است. ریشه‌ای قوی و دراز به رنگ قهوه‌ای دارد. برگ‌های آن متناوب و پوشیده از تارهای فراوان در اطراف و گلبرگ‌های میانی است که قسمت مورد استفاده کاسنی، برگ، ریشه و دانه آن است.

عرق کاسنی خنک است و گرمای کبد را رفع می‌کند. برگ‌های کاسنی دارای املاح پتاس و ویتامین C است که پتاس موجود در آن باعث تصفیه خون، تقویت معده شده و ویتامین C آن باعث حفظ جوانی می‌شود و شادابی پوست را در پی دارد.

این گیاه در پزشکی اهمیت بسیاری داشته، به طوری که ابن سینا در مورد گیاه کاسنی و خواص آن رساله‌ای نوشته است.

دانشمندان علم گیاه شناسی برای این گیاه خواص و آثار زیادی را برشمرده‌اند که برخی از آن‌ها بدین شرح است:

 

ادامه مطلب...