سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

نظر

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فاروج به نقل از  دیارمیرزا افراد مسلح نا‌شناس شب گذشته به مراسم عزاداری شیعیان در الاحساء، بزرگ‌ترین منطقه از استان الشرقیه عربستان حمله کرده و 5 تن از عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به شهادت رساندند.

این حمله تروریستی به حسینیه المصطفی در منطقه «الدالوه» در الاحساء و هنگام خروج عزاداران حسینی صورت گرفت که منجر به شهادت حداقل 5 نفر از جمله 3 کودک شد.

رسانه‌های شیعی عربستان ضمن تأیید این خبر اعلام کردند که هنگام خروج عزاداران حسینی، چند فرد مسلح پس از شلیک تیر هوایی، به صورت مستقیم عزاداران را هدف قرار دادند.

برخی منابع خبری نیز از شهادت 7 نفر و زخمی شدن 9 عزادار حسینی خبر داده‌اند.

سخنگوی رسمی پلیس منطقه الشرقیه اعلام کرد که این حمله ساعت یازده و نیم شامگاه دوشنبه به وقت محلی توسط 3 فرد نقابدار صورت گرفت.

هنوز نیت و ماهیت عاملان این حمله مشخص نشده و هیچ گروهی مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.
6f1a7794a928dbb0792b0f57038eb68f

ادامه مطلب...

نظر


عزاداری محرم

 

 

 


ماه محرم در میان مسلمانان جهان به شیوه های متفاوتی برگزار می شود. شیوه هایی که شاید گاهی نامتعارف به نظر برسند اما خواندنشان برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

 

 

 

ادامه مطلب...

نظر


 

امام حسین

 

بررسی حوادث صبح عاشورا به لحاظ اسناد تاریخی دارای اهمیت زیادی است. اگر چه ممکن است برای برخی خوانندگان محترم، مضمون این مباحث تکراری باشد اما توجه به منابع اصلی در گزارش جزئیات حوادث مقطع مذکور ارزش خاص خودش را دارد.

  ادامه مطلب...

نظر

 

 


عزاداری به شیوه امروزی آفات و انحرافاتی در پی دارد که امروزه کمتر به آن توجه شده است و در صورتی که جدی گرفته نشود، این آفات تبدیل به فرهنگ شده و برطرف کردن آنها مشکلاتی را در پی خواهد داشت

 

عزاداری محرم

 

بدون شک هیچ عملی به اندازه برپایی عزاداری برای امام حسین علیه السلام در حفظ دین از انحراف و برپایی پرچم اسلام در تمامی اعصار و دوره‌ها و توسعه فرهنگ شهادت موثر نبوده و نیست. به عبارت دیگر برپایی عزاداری برای سرور و سالار شهیدان وسیله‌ای برای بسط و توسعه جامعه دینی و روحیه دینداری است. هر ساله ده‌ها میلیون نفر از مردم ایران در ماه‌های محرم و صفر مشغول عزاداری و احیای فرهنگ عاشورایی هستند اما توجه به عزاداری نباید انسان را از پرداختن و توجه به سایر امور دینی غافل کند. اگر شیعیان به پیام‌های عاشورایی و روایات به دست آمده از ائمه معصومین علیهم السلام توجه و دقت کنند و از عاشورا الگو بگیرند، امروز به پیشرفته ترین جوامع مادی و معنوی تبدیل خواهند شد و جامعه از برخی معضلات ناشی از بی توجهی به شعائر اسلامی رنج نخواهد برد.

عزاداری به شیوه امروزی آفات و انحرافاتی در پی دارد که امروزه کمتر به آن توجه شده است و در صورتی که جدی گرفته نشود، این آفات تبدیل به فرهنگ شده و برطرف کردن آنها مشکلاتی را در پی خواهد داشت. بی توجهی به مقوله حق‌الناس در عزاداریها از جمله این آفات است. برخورداری مردم از حقوق فردی و اجتماعی از جمله مواردی است که اسلام به آن تاکید فراوان کرده و بخش زیادی از احکام شرعی به این مقوله اختصاص داده شده است.

ادامه مطلب...