سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

نظر

متن آهنگ بوی عیدی:

بوی عیدی، بوی توپ، بوی کاغذرنگی،
بوی تند ماهی‌دودی وسط سفره‌ی نو،
بوی یاس جانماز ترمه‌ی مادربزرگ،

با اینا زمستونو سر می‌کنم،
با اینا خسته‌گی‌مو در می‌کنم!
شادی شکستن قلک پول،
وحشت کم شدن سکه‌ی عیدی از شمردن زیاد،
بوی اسکناس تانخورده‌ی لای کتاب،

با اینا زمستونو سر می‌کنم،
با اینا خسته‌گی‌مو در می‌کنم!

فکر قاشق زدن یه دختر چادرسیا،
شوق یک خیز بلند از روی بته‌های نور،
برق کفش جف‌شده تو گنجه‌ها،

با اینا زمستونو سر می‌کنم،
با اینا خسته‌گی‌مو در می‌کنم!

عشق یک ستاره ساختن با دولک،
ترس ناتموم گذاشتن جریمه‌های عید مدرسه،
بوی گل محمدی که خشک شده لای کتاب،

با اینا زمستونو سر می‌کنم،
با اینا خسته‌گی‌مو در می‌کنم!
بوی باغ‌چه، بوی حوض، عطر خوب نذری،
شب جمعه پی فانوس توی کوچه گم شدن،
توی جوی لاجوردی هوس یه آب‌تنی،

با اینا زمستونو سر می‌کنم،
با اینا خسته‌گی‌مو در می‌کنم!
نظر

 

معاون راهبردی معاونت توسعه رئیس‌جمهور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشریح کرد
کارکنان قراردادی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در چهارچوب قانون و ضوابط تعریف شده اقدام به تبدیل وضعیت کرده که در این صورت با توجه به تفویض اختیارات داده شده به دستگاه‌ها و استانداری‌ها، این تبدیل وضعیت از سوی آن‌ها انجام خواهد شد.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران قانون استخدام جدید در دستگاه‌های اجرایی پس از 7 سال و دقیقا در ماه‌های پایانی عمر دولت دهم احمدی‌نژاد در تاریخ 30 دی ماه سال جاری به تصویب هیئت وزیران رسید و برای اجرا ابلاغ شد که البته تصویب این طرح با شائبه‌ها و مخالفت‌های مختلفی مواجه شد.

برای اطلاع بیشتر از جزییات این طرح استخدامی، در گفتگو با هاجر تحریری نیک صفت؛ معاون راهبردی معاونت توسعه انسانی رئیس‌جمهور و مسئول طرح قانون استخدامی‌های دولت، ابعاد مختلف این طرح را مورد بررسی قرار دادیم.

باشگاه خبرنگاران : به طور کلی این طرح از چه زمانی آغاز و به چه منظوری تدوین شده است؟

نیک صفت: این طرح از ابتدای دولت نهم در مورد بررسی کارشناسان حقوقی و استخدامی و راهبردی قرار گرفت تا بتوانیم مسیر روشنی را در مقابل کارمندان دولت همچنین فارغ‌التحصیلان جوان کشور برای استخدام ایجاد کنیم.

با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با نیاز تحولاتی در نظام، اقداماتی مربوط به استخدام و تبدیل وضعیت نیروها انجام داده‌ایم، هدف ما از ایجاد این طرح (مهر آفرین) و عملیاتی شدن آن ارائه خدماتی در زمینه اشتغال فرزندان و خانواده‌هاست که اکنون مهمترین مسئله در کشور است پرداخته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران: آیا اجرای این طرح کمکی به تسریع انجام امور مردم خواهد کرد؟
ادامه مطلب...

فکت گرافی – فلفل سیاه درمانی کنید

هیچ ادویه‌ای تو بوی خوش و کمک به هضم غذا نمی‌تونه به گرد پای فلفل سیاه برسه. فلفل سیاه به نسبت فلفل قرمز تندی کمتری داره و می‌شه بدون اینکه غذا رو تند و غیرقابل خوردن کنه، خواص دارویی‌ش رو به بدن برسونه.
 
در تصویر زیر چند نکته مهم در مورد فلفل سیاه که دونستنش در زندگی روزمره به شما کمک می کند را نشان می دهد . سایز این عکس هم برای پرینت گرفتن و هم برای استفاده به عنوان کاغذ دیواری دسکتاپ کامپیوترتان مناسب است.

ادامه مطلب...

CES امسال نیز سر انجام به پایان رسید. به رسم هر ساله نارنجی نیز به نوبه خود سعی کرد تا پوششی کامل را از بهترین نمایشگاه محصولات مصرفی جهان داشته باشد. نمایشگاهی که به عنوان قله تکنولوژی شناخته می شود و در آن آخرین دستاورد های فناوری به نمایش گذاشته می شود. 

ضمن اینکه امیدواریم از مطالب نوشته شده در این چند روزه لذت برده باشید، از شما دعوت می کنیم تا مراسم اختتامیه CES 2013 را در ادامه مطلب از دست ندهید. گلچینی از برترین ها، میان انبوهی از بهترین ها.

ادامه مطلب...

شرکت های بزرگ همچون سونی، سامسونگ، اپل و ... به لطف شهرت شان همیشه در رونمایی محصولات شان بدون لو رفتن اطلاعات دچار مشکل هستند. اکنون چنین دردسری گریبان گیر RIM شده است. یکی از سایت های پیگیر اخبار ریم، به تازگی تصاویری را منتشر کرده که گفته می شود متعلق به بلک بری زد 10 اس هستند. این تصاویر نشان از یک تلفن هوشمند مجهز به بلک بری 10 و در رنگ های سیاه و سفید است. 
ادامه مطلب...