سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

همان طور که این چند روز در نارنجی دیده اید، CES مکان چندان جذابی برای سازندگان اسمارت فون ها نیست و اغلب آنها ترجیح می دهند خرگوش ها را در MWC از کلاه شعبده بازی بیرون آورند. با این حال طی این چند روز برخی کمپانی های مشهور و تعدادی از شرکت های کمتر شناخته شده چینی مدل های مختلفی از موبایل های شان را رونمایی کردند. 


اجازه دهید نگاهی به برترین تلفن های هوشمند معرفی شده در CES 2013داشته و آنها را با هم مقایسه کنیم.

 

ادامه مطلب...

رد درخواست ساخت Death Star به دلیل هزینه بسیار بالای آن

کاخ سفید مدت ها است در سایت خود امکان رای گیری اینترنتی (petetion) با نام We the People را در اختیار تمام کاربران قرار داده. و جالب اینجا است به تمام موضوعاتی که بیش از 25 هزار امضا داشته باشند، به طور رسمی پاسخ می دهد. در اواخر سال 2012 یک پتیشن جالب در این بخش ظاهر شد که از دولت می خواست که ساخت یک Death Star را آغاز کنند. امروز هم دولت به طور رسمی به این درخواست پاسخ داده و آن را با این عنوان ارسال کرد: «این پاسخی نیست که برای رای گیری تان دنبال آن بودید» این جمله، اشاره ای به یکی از دیالوگ های فیلم جنگ های ستاره ای دارد. 

در 14 دسامبر 2012 بود که این پتیشن تنها یک روز مانده به تاریخ انقضا، تعداد آرای لازم را به دست آورد. در این رای گیری با اصرار از دولت آمریکا خواسته شده بود که «منابع و هزینه لازم را تامین کرده و ساخت یک Death Star را تا 2016 آغاز کند.» در کل 27184 نفر این پتیشن را امضا کردند و منتظر پاسخ رسمی بودند. اگر از طرفداران سری فیلم های Star Wars باشید، حتما می دانید که ستاره مرگ یک کشتی فضایی جنگنده بود که توسط نیروهای شر ساخته شده و برای نابودی سیارات استفاده می شد. 
ادامه مطلب...

نظر

 

لوسترها غالبا دارای حالت ثابتی هستند که نمی توان آن ها را به راحتی تغییر داد و همیشه در یک نقطه قرار دارند و نمی توان از آن ها برای مکان های مختلف استفاده کرد.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، لوسترها دارای مدل های مختلف هستند و با توجه به تعداد لامپ هایی که بر روی آن قرار دارد میزان نور مختلفی را تولید می کند.

لوسترها غالبا دارای حالت ثابتی هستند که نمی توان آن ها را به راحتی تغییر داد و همیشه در یک نقطه قرار دارند و نمی توان از آن ها برای مکان های مختلف استفاده کرد.


"Jiangmei Wu" در آخرین طراحی خود لوستری را ایجاد کرده است که با استفاده از کاغذهای کتان درست شده است و می توان آن را در حالت دلخواهی تغییر داد.
ادامه مطلب...

رمان ایرانی و عاشقانه بانوی سرخ | mehrsa m کاربر انجمن نودهشتیا

رمان ایرانی و عاشقانه بانوی سرخ | mehrsa m کاربر انجمن نودهشتیا نام کتاب : بانوی سرخ

رمان ایرانی و عاشقانه بانوی سرخ | mehrsa m کاربر انجمن نودهشتیا نویسنده : mehrsa_m کاربر انجمن نودهشتیا

رمان ایرانی و عاشقانه بانوی سرخ | mehrsa m کاربر انجمن نودهشتیا حجم کتاب : 4?81 مگا بایت

رمان ایرانی و عاشقانه بانوی سرخ | mehrsa m کاربر انجمن نودهشتیا تعداد صفحات : 390

رمان ایرانی و عاشقانه بانوی سرخ | mehrsa m کاربر انجمن نودهشتیا خلاصه داستان :

 هورام که از بچگی به خاطر مشکلات ظاهریش کمتر توی اجتماع ظاهر می شده به مرور دچار افسردگی و کمبود اعتماد به نفس میشه . تا اینکه برای فرار از خودش و زندگیش رو به رابطه های مجازی میاره . ناخواسته وابستگی عجیبی به یکی از دوستای مجازیش پیدا می کنه و . . .

  ادامه مطلب...

نظر

<!--:fa-->مورچه ها ! بروید بیرون<!--:-->

 

برای خارج کردن مورچه ها از خانه تان میتوانید از روش هایی که نه هزینه زیادی دارند و نه کار سختی هستند، استفاده کنید. با به کار بردن این روش ها به جای حشره کش های شیمیایی، می توانید به خودتان مدال نجات زمین را بدهید.
 
سرکه:
پیشخوان، کابینت‌ها و هر مکان دیگری را که محل عبور مورچه‌هاست با محلولی از سرکه سفید و آب که 50 – 50 با هم مخلوط شده‌اند، پاک کنید. در طول روز چندین بار این عمل را تکرار کنید تا اثر بهتری داشته باشد. مورچه‌ها از بوی سرکه نفرت دارند و فضاهایی را که آغشته به این بو هستند، از مسیرشان حذف می‌کنند.

گچ یا پودر بچه:
تمام مسیر عبور مورچه‌ها را از مقصد، با گچ خط بکشید و یا پودر بچه بپاشید. مواد تشکیل دهنده گچ و پودر بچه، دفع کننده‌ای طبیعی برای مورچه‌ها هستند.

ادویه‌جات:
دارچین، نعناع، فلفل‌هندی، فلفل‌قرمز، فلفل‌سیاه، میخک یا سیر( هر کدام که در دسترس تان بود ) را در لانه‌ی مورچه‌ها بریزید.
با گذاشتن برگ بو در کابینت‌ها، کشوها و محفظه‌ها می‌توانید از حضور مورچه‌ها جلوگیری کنید. بوی این گیاهان یک دفع‌کننده طبیعی و قوی علیه مورچه‌هاست.
تفاله قهوه را در باغ و دورتا دور فضای بیرونی منزلتان بپاشید. مورچه‌ها و گربه‌ها هر دو از این بو بیزارند و خانه ترجیح می‌دهند وارد خانه‌ای که بوی قهوه می‌دهند نشوند.
ادامه مطلب...

نظر


<!--:fa-->8 حرکت یوگا برای چشم های خسته<!--:-->

 

یوگای چشم برای استراحت، تجدید قوا و تقویت قدرت چشم موثر است. با چند تمرین حرکت برای چشم، می‌توانید سدی مقابل خستگی چسم‌هایتان بسازید.
شما می‌توانید این تمرین‌های ساده را در هر ساعتی از روز و در هر جایی که هستید، انجام دهید. یوگای چشم ماهیچه‌های چشم را تقویت می‌کند و تاثیر آن را بعد از چند هفته تمرین مستمر، بر روی بینایی خود خواهید دید.
 
برای شروع طبق دستور زیر عمل کنید:
 
1- کاملا صاف و راحت و آرام بنشینید. به آرامی چشمان‌تان را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. سعی کنید سر و گردن‌تان را ثابت نگه دارید. اجازه بدهید تا آن جایی که ممکن است چشمان‌تان دورترین نقاط بالا و پایین را ببینند. مراقب باشید فشاری را متحمل نشوند. این عمل را 10 بار تکرارکنید. حالا چشمانتان را ببندید و استراحت کنید.
ادامه مطلب...

نظر


ایده اولیه اس ام اس در یک پیتزا فروشی در دانمارک و در سال 1984 شکل گرفت. یک مهندس فنلاندی با دو تن از همکارانش در مورد این موضوع صحبت می کردند که یک سیستم پیام رسان بسازند که بتواند پیام های متنی را روی شبکه مخابراتی GSM انتقال دهد. 

هشت سال بعد SMS تبدیل به یک استاندارد شد و اپراتور وودافون در بریتانیا نخستین جایی بود که این سرویس را پیاده سازی کرد. 

در تاریخ سوم دسامبر 1992 نخستین پیامک به صورت آزمایشی روی این اپراتور ارسال شد و پس از تایید آن دوران اس ام اس آغاز شد. تلفنی که در ابتدا برای ارسال و دریافت پیامک ها استفاده می شد در مقایسه با تلفن های امروزی ما یک ماموت به حساب می آمد. چرا که 2.1 کیلوگرم وزن داشت. 
ادامه مطلب...

نظر



PengPod در دو مدل 7 و 10 اینچی و با قیمت های 120 و 185 دلار عرضه خواهد شد و قادر به بوت دوگانه اندروید 4 و نسخه ای از لینوکس با رابط کاربری لمسی است. البته طرز استفاده به این شکل است که اندروید بر روی حافظه داخلی قرار دارد و لینوکس بر روی یک میکرو SDکارتِ قابل بوت. 
ادامه مطلب...

نظر

بین کمپانی های تکنولوژیک، نبردی غیرمستقیم برای به دست گرفتن کنترل بخش های بیشتری از فرآیند تولید محصولات شان در جریان است. در آخرین حرکت از این نوع، اپل روی به طراحی اختصاصی هسته های پردازشی چیپ های مجتمع خود آورد که آنها را در آیفون 5 و آیپد نسل چهارم قرار داد. 


اما حالا خبر می رسد که ال جی، این کمپانی کره ای که مقام سوم فروش تلفن هوشمند در بازار ایالات متحده را دارد نیز به زودی چیپ های اختصاصی خود برای تلفن های هوشمند و محصولات خانگی اش را معرفی خواهد کرد. 

ال جی سال گذشته یک توافقنامه استراتژیک با ARM امضا کرد که طبق آن قرار بر استفاده از هسته های پردازشی Cortex-A15 و گرافیک Mali-T604 در نسل بعدی محصولات خانگی، تبلت ها و تلفن های هوشمند کمپانی شد و حالا به فاصله دو سال، به نظر می رسد ال جی اراده محکمی برای ورود به بازی بزرگان دارد. 

انتظار می رود که ال جی این پردازنده های کم مصرف با طراحی بومی خود را در CES که ماه آینده میلادی بر پا می شود، رونمایی کند. گزارش ها حاکی از فعالیت 900 متخصص طراحی تراشه در این شرکت هستند. 
ادامه مطلب...