سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

نقد کتاب دنیای سوفی

کتاب دنیای سوفی برای کسی که فلسفه را به خوبی مطالعه کرده است و با افکار بسیاری از فیلسوفان آشنایی دارد، در حد یک جمع بندی ساده است. ولی اگر فلسفه نخوانده‌اید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، یا نمی‌دانید آثار چه فیلسوفی را مطالعه کنید، این کتاب قطعا گزینه مناسبی برای خواندن است. شما می‌توانید چکیده‌ای از نظریات هر فیلسوفی را بخوانید و در صورتی که به آن علاقه‌مند شدید سراغ آثارش بروید.

ادامه مطلب...

 

کتاب دنیای سوفی با عنوان انگلیسی Sophie’s world کتابی از یوستین گردر، نویسنده نروژی است. این کتاب داستانی درباره تاریخ فلسفه است که به شکل رمان نوشته شده است. یوستین گردر استاد فلسفه در دانشگاه بود و سال‌ها در برگن فلسفه تدریس کرد.

گردر به دنبال متن ساده‌ای بود تا از طریق آن فلسفه را به راحتی به شاگردانش یاد دهد اما چنین متنی نیافت و به همین خاطر خود در صدد نوشتن کتاب دنیای سوفی برآمد. کتابی که در همان چند سال اول انتشار با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد، به بیش از سی زبان ترجمه شد و تاکنون میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است.

ادامه مطلب...

نظر
ارمنستان,کشور ارمنستان,دیدنیهای ارمنستان

کشور ارمنستان

 

8 مورد از حقایق جالب کشور ارمنستان
چندین سال از استقلال کشور ارمنستان و جدایی آن از جماهیر شوروی می گذرد، در گذشت این سال ها اگرچه مردم این کشور استقلال را به دست آوردند اما سختی های زیادی را هم در این راه متحمل شدند. کشوری که در همسایگی ما قرار دارد و هر سال مردم زیادی برای سپری کردن تعطیلات خود آن را انتخاب می کنند.

ادامه مطلب...

نظر
 خطرات کمبود ویتامین c, علائم کمبود ویتامین c

موخوره و حتی شکنندگی ناخن ها می توانند نشانه ای از سطوح کم ویتامین C باشند

 

خونریزی از بینی می تواند برای افراد بسیاری رخ دهد و ارتفاع زیاد یا خشکی دلیل آن باشد، اما این شرایط یکی از نشانه های کمبود ویتامین C نیز محسوب می شود.

احتمالا می دانید که مصرف ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری مانند سرماخوردگی یا کاهش شدت آن کمک می کند، اما این تنها دلیلی نیست که باید مصرف چنین آنتی اکسیدان مهمی را جدی بگیرید.

  ادامه مطلب...

نظر
انواع نمک, کاربرد انواع نمک

نمک طبیعی از بهترین چاشنی ها برای متعادل کردن طعم غذای شما است

 

انواع مختلفی از نمک وجود دارد که هرکدام از جای خاصی تهیه شده و ویژگی خاصی دارد. همیشه برای بانوان سوال پیش می آید که کدام نوع نمک را استفاده کنیم؟

  ادامه مطلب...

نظر
کمال الدین اسماعیل, اشعار  کمال‌الدین اسماعیل

غزلیات زیبا و عاشقانه کمال‌الدین اسماعیل

کمال‌الدین اسماعیل فرزند جمال‌الدین محمد بن عبدالرزاق اصفهانی، معروف به خلاق المعانی (568-635 ه.ق) به اعتقاد بعضی آخرین قصیده‌سرای بزرگ ایران است که در جریان حمله مغول و به دست آنان کشته شد. پدرش (جمال‌الدین عبدالرزاق اصفهانی) نیز از شعرای بزرگ ایران است.

  ادامه مطلب...

نظر
علائم افسردگی

برای درمان افسردگی علاوه بر مراجعه به پزشک و مصرف دارو آنچه مهم است تغذیه سالم است‎

 

برای درمان افسردگی علاوه بر مراجعه به پزشک و مصرف دارو آنچه مهم است تغذیه سالم است که در ادامه به چند نکته مهم در مورد تغذیه سالم و موثر بر درمان افسردگی اشاره می کنیم.

  ادامه مطلب...

بی حوصلگی

گاهی کار زیادی برای انجام دادن داریم اما دست و دل مان به کار کردن نمی رود‎

 

همه ما در چنین شرایطی بوده ایم که کار زیادی برای انجام دادن داشتیم اما دست و دل مان به کار کردن نمی رفت. من اسم این لحظات را «لحظات تهی» می نامم. در گذشته خیلی پیش می آمد که دچار چنین احساسی شوم و در نتیجه بسیاری از کارهایم در زندگی عقب می افتادند اما پس از مدتی یاد گرفتم که چگونه باید از این لحظات تهی استفاده و آنها را به لحظات مفید و موثری تبدیل کنم.

   ادامه مطلب...