سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

با گلاب از پیر شدن پوست صورت  پیشگیری کنید

گلاب منافذ پوستی را بسته و از شل بودن و افتادگی پوست جلوگیری می‌‌کند, گلاب به علت خاصیت قابضی که دارد، در پوست‌هایی با منافذ باز, باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود و از بروز جوش‌های صورت نیز تا حدی می‌کاهد.

یک متخصص طب ایرانی گفت: یکی از بهترین مواد برای رفع شل بودن و افتادگی پوست و پیشگیری از پیر شدن پوست، اسپری کردن "گلاب" بر روی پوست است.

محمد عسکرفراشاه درباره تاثیرات گلاب بر پوست اظهار کرد: یکی از بهترین مواد برای رفع شل بودن و افتادگی پوست، اسپری گلاب است.

ادامه مطلب...

کتاب سن عقل اثر ژان پل سارتر، برنده جایزه نوبل در سال 1964 است.

این کتاب دارای تمام وجوه فلسفی سارتر است.

داستان کتاب

سن عقل با خبر آبستن شدن مارسل آغاز می‌شود، و ماتیو و مارسل که شخصیت‌های اصلی داستان هستند به دنبال راهی برای جلوگیری از به دنیا آمدن این فرزند می‌گردند.

ادامه مطلب...

چرا مردم به تئوری توطئه باور دارند؟

انترنت پر از تئوری‌های ترسناک است که به ما می‌گویند رویدادهایی که تصادفی به نظر می‌رسند، در واقع تصادفی نیستند، بلکه دست ناپیدای تعداد انگشت‌شماری از افراد قدرتمند برای دستیابی به منافع و اهداف مشخصی در پس این رویدادها و اتفاقات است. برخی مردم، آنگونه که کارل پوپر در کتاب«حدس‌ها و ابطال‌ها» (1963) خاطر نشان کرده، خوش دارند هر‌آن‌چه را خوش‌شان نمی‌آید، به دسیسه‌چینی تعداد اندکی از افراد تأثیرگزار نسبت دهند. با آنکه پیشینه‌ نظریه‌های توطئه به زمان‌های دور بر می‌گردد، ولی انترنت سرعت گردش آن‌ها را (همچون سرعت گردش اطلاعات) افزایش داده است.

ادامه مطلب...

نظر

نتیجه تصویری برای معنای زندگی

فیلسوف‌ها راجع به معنای زندگی فکر می‌کنند؛ یا حداقل، باور غالب چنین است. اگر زمانی ناچار شوم به کسی بگوم که کارم تدریس فلسفه است، معمولا از من می‌پرسد که «معنای زندگی چیست؟» و من جوابی از قبل آماده برایش در ذهن دارم. اینکه: پاسخ به این سوال را در دهه 1980 دریافتیم، ولی تصمیم گرفتیم آن را محرمانه نگه‌داریم تا مبادا نیاز به فیلسوف‌ها از بین برود و کارمان را از دست بدهیم؛ و یا اینکه: می‌توانم جواب سوالت را بدهم، ولی بعد مجبورم بکشمت.

ادامه مطلب...

نظر

بیشتر مردم از کمپانی‌های انحصارگرا می‌‌هراسند و یا نفرت دارند، چرا که این شرکت‌ها بر گروه‌‌ها و بازارها تسلط پیدا می‌کنند و رقابت را از بین می‌‌برند. اما کارشناسان فناوری هشدار می‌‌دهد که این فقط قله کوه یخ تهدیدی است که آنها متحمل می‌‌شوند.

تهدید غول‌های فناوری  نسبت به دموکراسی‌‌ها بیشتر از بهای کالاهای آن‌هاست: این تهدید تمرکز قدرت و داده‌‌ها و کنترل فضای عمومی – و توانایی آنها برای استفاده از این قدرت در بسیاری از فعالیت‌‌های اقتصادی، به ویژه در زیرساخت‌ها و فناوری‌های آینده است. شرکت‌‌هایی مثل گوگل، فیس بوک، اوبر، ایربی‌‌ان‌‌بی، آمازون، توییتر، اینستاگرام و اسپاتیفای در زمینه‌های کاری خود به شکل انحصاری یا نیمه انحصاری عمل می‌‌کنند: تکنولوژی آن‌‌ها با نفوذ جهان را درنوردیده است.

ادامه مطلب...

سرشت انسانی: آیا تافته‌ای جدا بافته از سایر جاندارانیم؟

در فلسفهء مدرن، اتفاق عجیبی در حال روی دادن است: به نظر می‌رسد بسیاری از فیلسوف‌ها به این باور رسیده‌اند که چیزی به نام سرشت بشر وجود ندارد. آن‌چه این اتفاق را عجیب می‌سازد، تنها این هم نیست که چنین نگاهی نسبت به ذات انسانی در تضاد با تاریخ فلسفه است؛ که علاوه بر آن – با وجود ادعاهای پر سر و صدا – در تضاد با یافته‌های علم مدرن نیز قرار دارد. پیامدهای این مسله جدی است؛ از چگونگی نگریستن ما به خود و جایگاه ما در عالم گرفته تا این‌که از چه نوع فلسفه‌ای برای تنظیم و پیشبرد امور زندگی خود کار می‌گیریم. هدف ما این‌جا این است تا سرشت بشر را در روشنایی بیولوژی عصر جدید به بحث گرفته و ببینیم که این مسله چگونه می تواند بر زندگی هر روز ما تاثیر بگذارد.

ادامه مطلب...

چرا فیلم «سکوت بره‌ها» یک داستان فمینیستی است؟

از زمانی که سکوت بره‌ها به عنوان سومین فیلم در تاریخ سینما برنده جایزه هر پنج شاخه اصلی اسکار شد، 25 سال می‌گذرد: بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد.

ضدقهرمان اهریمنی این فیلم، دکتر هانیبال لکتر آدمخوار،  پس از سکوت بره‌ها باز هم روی پرده آمد. نقشی که هاپکینز در «سکوت بره‌ها» بازی کرد او را ستاره‌ دو فیلم دیگر ساخت: هانیبال و اژدهای سرخ؛ گاسپارد اولیل ،بازیگر نقش هانیبال جوان در فیلم «خیزش هانیبال» است. و مد میکلسن این نقش را در سری جدید هانیبال بازی کرده است. اما شمار همزادهای دکتر هانیبال لکتر در سایر فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی خیلی بیشتر از این‌هاست.

ادامه مطلب...

روشهای درمان افراد وسواسی

ممکن است بیمار فکر کند که هر چیزی که به آن دست می زند آلوده به میکروب است و به همین دلیل هر روز بارها دستهای خود را می شوید

ممکن است بیمار فکر کند که هر چیزی که به آن دست می زند آلوده به میکروب است و به همین دلیل هر روز بارها دستهای خود را می شوید. در واقع اختلال وسواس یک بیماری مزمن و یا طولانی مدت است که می تواند بر روی زندگی فرد مبتلا تاثیر بگذارد و در روابط اجتماعی و فعالیت های روزمره اختلال ایجاد کند.

ادامه مطلب...

روش های ساده برای کنترل عصبانیت

بسیاری افراد به دلایل مختلف در طول روز ناراحت، افسرده و حتی خشمگین هستند که بر کیفیت زندگی شخصی، خانوادگی، کار و حتی موقعیت اجتماعی آن‌ها می‌تواند اثر منفی بگذارد.

بسیاری افراد به دلایل مختلف در طول روز ناراحت، افسرده و حتی خشمگین هستند که بر کیفیت زندگی شخصی، خانوادگی، کار و حتی موقعیت اجتماعی آن‌ها می‌تواند اثر منفی بگذارد.

ادامه مطلب...

مزرعه‌ی حیوانات | همراه با اینفوگرافیک

رمان مزرعه‌ی حیوانات با عنوان اصلی Animal Farm در کنار رمان 1984 دو اثر برجسته و به‌ یادماندنی از جورج اورول است که هر زمان به مطالعه آن‌ها بپردازید، شگفت‌زده خواهید شد. ویژگی مشترک این دو کتاب جورج اورول این است که در آن‌ها حکومت‌ها و نظام‌های تمامیت‌خواه به شدت محکوم شده‌اند. با این تفاوت که کتاب مزرعه‌ی حیوانات به شکل خاص بر مبنای انقلاب روسیه در سال 1917 نوشته شده است.

ادامه مطلب...